Sociālais tīkls “TikTok” testē jaunu abonentpakalpojumu, kas ļaus izmantot video platformu bez reklāmām, vēsta BBC.
"TikTok" testē lietotnes maksas versiju bez reklāmām
Ķīnas kompānija pašlaik testē jauno pakalpojumu vairākās valstīs, kurās oficiālā valoda ir angļu. Kompānija norādījusi, ka tās nav ASV, taču kur tieši notiek testi, netiek precizēts.
BBC uzsver, ka “TikTok” abonentmaksa būs 4,99 dolāri mēnesī, kas lietotājiem ļaus vietni izmantot bez reklāmām.
Pašlaik “TikTok” rāda personalizētas reklāmas visiem lietotājiem, kas vecāki par 18 gadiem.
Portāls “TechCrunch” ziņo, ka testēšanas apjoms ir neliels, un pašlaik nav skaidrības, ka abonēšanas pakalpojums tiks ieviests visā pasaulē.
Pašlaik “YouTube” un X (bijušais “Twitter”) ir vieni no spilgtākajiem piemēriem, kas jau piedāvā abonentiem par maksu izvairīties no reklāmu skatīšanas. “TikTok” mātesuzņēmums “ByteDance” nepublisko savus finanšu rezultātus. Tomēr 2022. gadā uzņēmumam izdevies nopelnīt 85 miljonus dolāru.
“Insider Intelligence” norāda, ka pērn “TikTok” guva 9,98 miljardus dolāru vērtus reklāmas ieņēmumus.
Iepriekš vēstīts, ka “Facebook” un “Instagram” mātesuzņēmums “Meta” varētu ieviest maksas abonementu par “Instagram” lietošanu Eiropā. Šāds scenārijs iespējams gadījumā, ja lietotāji nepiekritīs, ka “Meta” izmanto viņu personiskos datus, mērķētas reklāmas rādīšanai.
Kā ziņo “Financial Times”, atbilstoši “Meta” plāniem, “Instagram” lietošana bez reklāmām lietotājiem varētu maksāt 14 dolārus mēnesī. Par “Facebook” un “Instagram” lietošanu bez reklāmas datora versijās lietotājiem varētu būt jāmaksā 17 dolārus mēnesī.
Šie plāni, visticamāk, oficiāli tiks paziņoti tuvāko nedēļu laikā.