Mēs jau daudzas desmitgades cenšamies atrast tā saucamo “Latvijas Nokia”. Kaut ko tādu, kas mums palīdzētu sapelnīt kaudzi naudas un būtu valsts vizītkarte, ar ko lepoties visas pasaules priekšā. Līdz šim tas it kā tā īsti nav izdevies, tomēr ir kāda lieta, ar kuru pēdējā laikā patiešām varam nu jau sākt lepoties. Tie ir valsts mēroga lēmumi, kas pieņemti,absolūti neiedziļinoties jautājumos, un būtībā ir vienkārši darbības imitācija.

Lūk, piemēram, aktuāla problēma – pa trotuāriem milzu ātrumā lidojoši elektroskūteri un tie mazie sarkanie elektromopēdi (pat nezinu, kā tos īsti sauc, bet gan jau sapratāt). Salīdzinoši jauns pārvietošanās līdzeklis, kurš sākotnēji nepakļāvās teju vai nekādam regulējumam. Braukt ar tiem drīkstēja burtiski jebkurš, kur vien ienāca prātā un cik ātri vien vēlējās. Vārdu sakot – pilnīgs haoss.

Bet tad nāca labas ziņas – šobrīd jau stājušies spēkā grozījumi Ceļu satiksmes likumā, kuri paredz, ka no nākamā gada 1. janvāra elektroskrejriteņu reģistrācija būs obligāta, bet no 31. marta ceļu satiksmē būs atļauts piedalīties tikai ar reģistrētiem elektroskrejriteņiem. Skan baigi forši, vai ne? Beidzot viss sakārtots! Nē.

Vienīgais, ko šis maina, ir tas, ka cilvēkiem, kas iegādājušies savus elektroskrejriteņus, tie būs oficiāli jāreģistrē. Labojiet mani, ja kļūdos, bet man radies iespaids, ka tie braucēji, kas pārvietojas ar personīgajiem elektroverķiem, kā reiz ir tie, kas dara to puslīdz saprātīgi un adekvāti. Kamēr uz nomas skrejriteņiem pa trotuāriem regulāri lido psihopāti bieži vien pat divatā uz viena aparāta.