Dota atļauja turpināt dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizācijas iepirkuma procedūru

Dzelzceļš.
Dzelzceļš. Foto: Evija Trifanova/LETA

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB), izskatot AS "BMGS" sūdzību, nolēma atļaut VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumu atklātā konkursā par dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizāciju, liecina informācija IUB mājaslapā.

AS "BMGS" šī gada 14.augustā iesniedza sūdzību par LDz rīkotā konkursa "Dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizācija un attīstība: būvniecība" nolikuma 1.pielikumā "Līguma projekts" iekļautajiem noteikumiem, norādīts IUB mājaslapā.

IUB Iesniegumu izskatīšanas komisija, izskatot sūdzību, nolēma atstāt spēkā atklātā konkursa attiecīgos noteikumus un atļaut turpināt LDz iepirkuma procedūru. Lēmums pieņemts šī gada 19.septembrī.

Atklāto konkursu "Dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizācija un attīstība: būvniecība" LDz izsludināja šā gada 23.jūnijā, un tajā paredzēta kontakttīklu izbūve ar perspektīvu pārejai no trīs kilovoltu līdzstrāvas vilces uz 25 kilovoltu maiņstrāvas vilci dzelzceļa līnijās Rīga-Zemitāni (tostarp Brasa), Zasulauks-Bolderāja un Zasulauks-Sloka.

Saskaņā ar iepirkumu darbu izpildes termiņš ir 760 dienas, kas ir ne ilgāk kā 2026.gada 30.janvāris.

Iepirkumā paredzamā līgumcena ir 67 miljoni eiro.

Jau ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 254,788 miljoni eiro, kas ir par 2,3% vairāk nekā 2021.gadā, taču koncerns cieta 2,368 miljonu eiro zaudējumus pretstatā peļņai gadu iepriekš.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

Svarīgākais
Uz augšu