Sabalansētas ikdienas aktivitātes
Holistiskā pieeja paredz, ka ikdienai jābūt sabalansētai, iekļaujot tajā arī fiziskās aktivitātes, tādējādi veicinot arī izpratni par veselīgu dzīvesveidu. Aktīvas spēles un aktivitātes svaigā gaisā ne tikai veicina fizisko attīstību, bet arī palīdz sekmēt koordināciju, prasmi strādāt komandā, nodrošinot veselīgu un līdzsvarotu attīstību. Runājot par aktivitātēm svaigā gaisā, svarīgi atcerēties, ka tās palīdz attīstīt arī pētnieka garu un laikapstākļi tam nav šķērslis. Patiesībā dažādos laikapstākļus varam izmantot savā labā – lietainā dienā mērīt, cik daudz ir nolijis, cik ātri var pielīt pilns trauks u.tml. Protams, holistiskā pieeja nav tikai stāsts par fiziskajām aktivitātēm vai darbošanos dabā – jāatvēl laiks arī mākslas, mūzikas un kustības nodarbībām, kas palīdz bērnam izteikties. Šīs radošās pieredzes veido pozitīvas attiecības ar mākslu un apkārtējo pasauli.
Pirmsskolā ir būtiski organizēt darbu holistiski, nodrošinot, ka mācību process ir savstarpēji integrēts, pieaugušajiem ir vienota pieeja un vienādi noteikumi. Svarīgi ir izvairīties no sadrumstalotības, sekmējot pēc iespējas retāku pedagogu un darbinieku mainību.
Emocionāli inteliģenti bērni – nākotnes sabiedrība
Holistiskā pieeja viennozīmīgi veicina emocionālo inteliģenci. Bērniem tiek mācīts izprast savas emocijas, kā arī saprast un atbalstīt citu cilvēku emocijas. Tikai izprotot, kad un kāpēc otrs ir noskumis, mēs varam sniegt atbalstu un uzmundrinājumu. Šo prasmju attīstīšana palīdz bērniem saprast sevi un citus, uzturēt pozitīvas attiecības un novērst vai atrisināt konfliktus. Holistiskā pieeja veicina bērna kā līdzsvarotas, visaptveroši attīstītas personības izaugsmi. Personības, kas ir gatava uzņemties pasaules izaicinājumus. Ar šādu pieeju mēs ne tikai sagatavojam bērnus nākotnei, bet arī veidojam labāku sabiedrību – ar emocionāli inteliģentiem, radošiem un empātiskiem cilvēkiem.
Holistiskās pieejas mērķis pirmsskolas izglītībā nav tikai noteiktu prasmju un zināšanu apgūšana, primārais uzdevums ir veidot stipras, saprotošas un empātiskas personības, kas spēs radīt pozitīvas pārmaiņas sabiedrībā. Katrs bērns ir kā zieds, par kuru jārūpējas, lai tas uzplauktu. Holistiskā pieeja pirmsskolā ir ne tikai izglītības metode, bet gan dzīvesveids, kas veicina cilvēcību. Tas ir ceļš uz emocionāli bagātu sabiedrību, kurā ikviens ir cienīts un atbalstīts.