Fotoradari šogad fiksējuši vairāk nekā 34 000 trešo valstu CSN pārkāpumu (1)

Stacionārais fotoradars.
Stacionārais fotoradars. Foto: Ieva Čīka/LETA

Latvijā šī gada pirmajos astoņos mēnešos ar fotoradariem fiksēti vairāk nekā 34 000 ar trešo valstu transportlīdzekļiem veikti ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumi, Saeimas Iekšējās drošības apakškomisijas sēdē informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārstāvji.

Visvairāk pārkāpumu fiksēti ar Ukrainā reģistrētiem transportlīdzekļiem - 18 574, seko Krievijā reģistrētie transportlīdzekļi - 7196 pārkāpumi - un Moldovā reģistrētie transportlīdzekļi - 5309 pārkāpumi.

Fotoradaru dati liecina, ka šī gada pirmajos piecos mēnešos 14 šo valstu transportlīdzekļu vadītāji uz ceļiem uzvedušies īpaši nekaunīgi un pārkāpuši ceļu satiksmes noteikumus 50 līdz pat 100 reizes.

Iekšlietu ministrijas pārstāvji deputātus informēja, ka pašlaik valstī nav reģistrs, kas fiksētu trešajās valstīs reģistrēto transportlīdzekļu skaitu Latvijā. Pašlaik likumdošana esot bezspēcīga pret šādiem pārkāpumiem, kurus fiksē fotoradari, jo Latvija nevar iegūt informāciju par trešajā valstī reģistrēta transportlīdzekļa autovadītāja identitāti, līdz ar ko šo valstu pilsoņi ignorē fotoradarus un konstanti pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus.

Tieslietu ministrijas pārstāvji informēja, ka tieslietu ministre Inese Lībiņa-Egnere (JV) tuvākajās dienās nāks klājā ar savu redzējumu, kā nodrošināt šo transportlīdzekļu pārreģistrēšanas kārtību un kā fiksēt to izbraukšu no Latvijas teritorijas.

Jau ziņots, ka valdošajai koalīcijai ir politiski kopīgs redzējums un konceptuāla vienošanās par ieceri konfiscēt Krievijā un Baltkrievijā reģistrētus transportlīdzekļus, ja tie neizbrauks no Latvijas vai netiks pārreģistrēti.

Tieslietu ministrijas izstrādātais likumprojekts faktiski liegtu Latvijā uzturēties Krievijā un Baltkrievijā reģistrētiem transportlīdzekļiem, kas jau iepriekš iebraukuši Latvijā. Gadījumā, ja trīs mēnešu laikā netiktu veikta transportlīdzekļa pārreģistrācija vai izbraukšana no Latvijas, sekotu sankcijas, tostarp transportlīdzekļa konfiskācija.

Atbildīgās ministrijas strādā pie tehniskajiem risinājumiem, kā datu bāzes varētu konstatēt, kad transporta līdzekļi ir iebraukuši Latvijā, jo patlaban tādu datu neesot. Tāpat ekspertiem vēl ir jāizstrādā risinājumi gan par termiņu, gan kā tiktu veikta konfiskācija.

Uz augšu