"Honda CR-V" sestās paaudzes modelis ir ne vien lielāks, bet tagad pieejams arī ar lādējamā hibrīda iekārtu. Raidījums "TV Autoziņas" devās uz Portugāli, lai noskaidrotu, ko vēl jaunu slēpj populārākais "Honda" modelis pasaulē.
Kontaktligzdu vai pilnpiedziņu? Kādu izvēli piedāvā jaunā "Honda CR-V"
Turpinot apņemšanos Eiropā pārdot tikai elektrificētas piedziņas automašīnas, jaunais CR-V pieejams tikai kā viena vai otra veida hibrīds. Vietas automašīnā ir vēl vairāk, aizmugurējās durvis veras 90 grādu leņķī, bet bagāžnieks ir lielākais savā klasē.
PHEV tas ir pat lielāks nekā pašuzlādes hibrīdam. Taču ir viens āķis - lādējamam CR-V hibrīdam ir tikai priekšējo riteņu piedziņa. Iemesls, kāpēc plug in hibrīdam ir tikai priekšējā piedziņa, ir liela baterija zem grīdas.
"Honda" apsvēra arī iespēju izmantot elektromotorus aizmugures piedziņai, bet, lai panāktu maksimums 50% vilkmi arī aizmugurējiem riteņiem, elektromotoriem būtu jābūt diezgan lieliem.
Tad nāktos upurēt daļu bagāžnieka. Pieaugtu arī automašīnas svars. Hibrīdsistēmas būvētas uz divu litru benzīna dzinēja bāzes, izmantojot pārnesumkārba, kāda parasti raksturīga elektromobiļiem. Tas ir fiksēts pārnesums, kurā nevar pārslēgt ātrumus klasiskajā veidā.
Pilnībā uzlādēta 17,7 kWh baterija nodrošina 0,8 l degvielas patēriņu uz 100 km un CO2 izmešus tikai 18 g/100 km. Un, protams, plug in hibrīdam ir ļoti liela elektriskā sniedzamība - 82 km. Tā kā jaunais CR-V ir astoņus centimetrus garāks par veco, vadāmība ir svarīga.
Lādējams vai ne, jaunais CR-V hibrīds kļuvis ārēji iznesīgāks. Salons veidots līdzīgi agrāk iznākušajam Honda ZR-V, taču ar attieksmi pret lielākiem izmēriem.