Kā cilvēks, kurš vairāk laika pavada internetā nekā televīzijā, kur droši vien jaunākās reklāmas var ieraudzīt vispirms, CSDD jauno klipu vēl nebiju pat redzējis. Tomēr biju lieliski informēts, ka tas ir absolūti izgāzies, jo tajā ir ziepes. Cietuma dušā uz zemes nokritušas ziepes. Respektīvi – ja pārsniegsi atļauto braukšanas ātrumu, cietumā tevi paņems priekšā, hahaha.

Nu ir jau bišķi tāds pamatskolas jociņš, vai ne? Lai būtu pavisam ņirdzīgi, kāds vēl varēja fonā nedaudz nopirsties. Tāds neveikls joks, bet jāatzīst, ka visnotaļ ejošs, jo nez vai atradīsies kāds, kurš nebūs dzirdējis asprātīgo “pacel ziepes” kādā deviņdesmito gadu spriedzes filmā. Man nešķiet, ka tam ir kāda dramatiski slikta pieskaņa.

Kas interesanti – par ātruma pārsniegšanu nemaz nav paredzēts cietumsods. Pat apdzīvotā vietā pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 60 km/h – tikai naudassods ap 500 € un uz gadu atņemta autovadītāja apliecība. Tā ka par izvarošanu var nesatraukties.

Tas, ko saskatīju šajā divas sekundes garajā ziepju kadrā, drīzāk bija nepārprotamā ziepju līdzība ar ziepēm no kulta filmas “Fight Club”. Nodomāju – redz kā, reklāmisti klipā iepinuši atsauci uz lielisko Deivida Finčera darbu. Forši taču.

Bet nē! Izrādās, ka tā ir ņirgāšanās par izvarošanas upuriem un ieslodzīto stigmatizēšana. Satiksmes ministrs Kaspars Briškens, kura pārraudzībā ir arī CSDD, nekavējoties steidza palīgā. “Cietuma attēlojums nedrīkst būt cilvēka cieņu pazemojošs. Esmu uzdevis steidzami rast risinājumu, lai šī CSDD reklāma tiktu pārstrādāta,” viņš komentēja sociālajos tīklos.

Man radās likumsakarīgs jautājums – vai ministra kungs ir bijis kādā cietumā? Jo, piedodiet, bet cietums pats par sevi ir cilvēka cieņu pazemojošs.