Aizvadītajā gadā, kad tika veiktas izmaiņas Ministru kabineta (MK) 2008.gada 21.oktobra noteikumos "Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumi", šāda situācija netika novērota un apkures pieslēgšana noritēja bez starpgadījumiem. Gadu vēlāk, lai pieslēgtu apkuri, pārvaldniekiem tiek prasīts nodrošināt pilnu parāda apmaksu, nevis, kā tas noteikts normatīvā - vismaz 80% apmērā no apkures rēķina aizvadītajā apkures sezonā.
Piemēram, AS "Rīgas siltums", neraugoties uz to, ka normatīvie akti paredz siltumenerģijas pieslēgšanu trīs darba dienu laikā pēc pieprasījuma, ja ir nomaksāti 80% un veiktas parāda piedziņas darbības, tostarp arī normatīvā paredzētā noslēgta vienošanās ar klientu par parāda nomaksu, nepieslēdz apkuri līdz parāda nomaksai pilnā apmērā vai līdz brīdim, kad āra gaisa temperatūra trīs dienas pēc kārtas būs zemāka par astoņiem grādiem. LNPAA pārstāvji norāda, ka šāda normatīvā regulējuma nav un "Rīgas siltums" prettiesiski radījis kaut kādu iekšēju normatīvu, kas tiek pozicionēts augstāk par spēkā esošiem Ministru kabineta noteikumiem.
Savukārt kādā Vidzemes pašvaldībā nepieslēdz apkuri līdz brīdim, kad ēkas pārvaldnieks panāk, ka tekošais parāds par siltumenerģiju mājai ir zem 100 eiro. LNPAA uzsver, ka tie nav vienīgie gadījumi, tomēr tie spilgti ilustrē lokālo monopoluzņēmumu attieksmi ne tikai pret normatīvajiem aktiem, bet arī pašu klientiem.