Stāsta žurnālists Davļačins: “Pusotra gada laikā kopš kara sākuma muitas dokumentos mēs saskaitījām iepirkumu vismaz 6 miljonu dolāru apmērā. Gigantisks cipars. Iedomājaties - pogas, rāvējslēdzēji un 6 miljoni dolāru. Tā ir solīda summa. Ar BTK Grupu viņi sadarbojas ilgi, bet tieši pēdējos gados sadarbība kļuva apjomīgāka. To iespējams secināt pēc ARTA-F ienākumiem. 2021. gadā viņiem peļņa bija gandrīz 181 tūkstotis eiro. Kara gadā tā sasniedza gandrīz miljonu eiro. Rīgas kompānijas peļņa pieauga faktiski sešas reizes. Kara laikā tā ieguvusi nepavisam ne sliktu peļņu.”
A/s ARTA-F visas nedēļas garumā uz Nekā personīga e-pastiem ar lūgumu skaidrot sadarbību ar Krievijas armijas formu ražotāju neatbildēja. Arī uzņēmumā sastaptie darbinieki no sarunas ar žurnālistiem izvairījās. Valdes priekšsēdētājs Vladislavs Andrejevs esot atvaļinājumā.
No plašākiem komentāriem skaidrot iespējamo Latvijas firmas sadarbību ar Krievijas armijas formu ražotāju atteicās gan Satversmes aizsardzības birojs, gan Valsts drošības dienests.
Centrālā statistikas pārvalde pēc vasaras beigās piedzīvotās izgāšanās ar nekorektās statistikas publiskošanu par uzņēmumiem, kas turpinājuši tirgoties ar Krieviju arī pēc kara sākuma, padziļinātu informāciju par konkrētiem uzņēmumiem žurnālistiem nedod.
Kā liecina pārvaldes apkopotie vispārīgie dati par, piemēram, rāvējslēdzēju eksportu no Latvijas - pirmajā vietā kā saņēmējs pārliecinoši ir Krievija.
Davļačins: “Daži cilvēki var pasmieties un teikt: kas tad tas ir - pogas, rāvējslēdzēji. Tās patiešām ir nesankcionētas preces. Bet iedomājieties. Zaldāts uzvelk bikses, kurām nav rāvējslēdzēja vai pogu. Bikses viņam kritīs nost un viņš uz fronti tādā formā neies. Tāpēc mēs tomēr uzskatām, ka šīs piegādes ir ļoti svarīgas. Un tas, ka kompānija piegādā Krievijas firmai, kas nav sankcionēta, bet kam ir cieša saikne ar Aizsardzības ministriju, tas, manuprāt, ir ļoti svarīgs stāsts. Un man ir kompānijai ARTA-F daudz jautājumu. Es ļoti šaubos, ka viņi nezina, kam piegādā visas šīs preces. Jūs ar BTK Grupu sadarbojaties ļoti ilgus gadus. Un ja jūs pat vienkārši "iegūglētu", jūs piecās sekundēs uzzinātu, kas tā par firmu. Tāpēc atrunas no sērijas, ka mēs nezinām, kam piegādājam līdzīgas preces, es personīgi nepieņemu.”