Tam seko veselība ar 103,4 miljoniem, kā arī vide un reģionālā attīstība - ar gandrīz 58,1 miljonu.
Transporta nozarē tie ir aizvien nepiegādātie vilcieni un nepabeigtā "Latvijas Dzelzceļa" infrastruktūra, tai skaitā peroni.
"Darīsim visu, lai šī summa, ko Latvija, iespējams, zaudētu, būtu pēc iespējas mazāka.
Un tad, ja paliks kaut kāda delta, kur pastāv risks par līdzekļu zaudēšanu, nu tad es ceru, ka Finanšu ministrija radīs iespējas tomēr varbūt citās nozarēs šo finansējumu apgūt," saka satiksmes ministrs Kaspars Briškens (Progresīvie).
60 miljoni no Kohēzijas fonda, par ko ir skaidrs, ka to nespēs izlietot transporta nozare, nonāks budžetā, lai segtu izdevumus par pērnziem sniegto atbalstu enerģijas izdevumiem mazāk aizsargātajām ģimenēm.
"Šis veids, ko Eiropas Komisija ļoti atbalstīja, un tas arī, kā mēs zinām, kad bija energokrīze, tad bija liels pieprasījums Eiropas dalībvalstīm kaut kā no Eiropas budžeta palīdzēt. Tad Eiropas Komisija atļāva jau no savām investīciju aploksnēm izmantot šo naudu šādām vajadzībām.
Mums bija iespēja no sava budžeta to darīt, bet tagad mēs redzam, ka ir nepieciešams, lai mēs šos Eiropas fondu līdzekļus izmantotu pilnībā, tad mēs piemērojam šādu risinājumu," stāsta finanšu ministra padomnieks Ints Dālderis (JV).
Savukārt vides jomā pagaidām vairāki poligoni nav tikuši galā ar bioloģisko atkritumu pārstrādes iekārtu projektiem.
Bet piecos gadījumos pašvaldībām nav sekmējies ar revitalizācijas iecerēm, viens no tiem – Rīgas mēģinājums attīstīt parku Skanstes apkaimē. Atšķirībā no lielajiem slimnīcu vai transporta projektiem, šeit iesākto pēc gadu mijas būs jāpabeidz par savu naudu, bet nezaudējot jau ieguldīto.