Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Noskaties Jaunā nosvērtība. "Škoda Kodiaq" pirmizrāde Berlīnē

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Aļaskas lāča kodiaka vārdā nosauktais "Škoda" krosovers ir īstens veiksmes stāsts. Kopš 2016. gada vairāk nekā 60 pasaules valstīs mājvietu atraduši vismaz 840 000 kodiaku. Modelis saņēmis ap 40 dažādas starptautiskas godalgu.

Kopš iznākšanas tas vienu reizi modificēts, bet nu pienācis laiks pilnīgi jaunam "Kodiaq". Otrās paaudzes "Škoda" SUV modeļa vispasaules pirmizrāde notika Berlīnē, kur raidījumam "TV Autoziņas" izdevās uz mirkli aprunāties ar "Škoda Auto" galveno dizaineri Oliveru Stefani.

Lai ko mēs gaidījām, redzētais pārspēja cerības. Jaunais "Kodiaq" ir sešus centimetrus garāks par iepriekšējo, taču skaidrs, ka izmērs šoreiz nav galvenais. Kopā ar paplašināto "Sportline" bamperi "Kodiaq" nudien izskatās iespaidīgi.

Olivera Stefani komanda aizvākusi liekās detaļas, un taisnie sāni ar vienu vienīgu tornado līniju zem logiem padara "Kodiaq" stāju pat nedaudz dižciltīgu. Pirmais "Kodiaq" bija ārkārtīgi veiksmīgs, tāpēc izgatavot tikpat labu arī nākamo nemaz nebija tik vienkārši. Ko mainīt un ko atstāt?

Daudzus interesēja kā "Škoda" savienos arvien pieaugošo digitalizāciju ar jauno Volkswagen grupas arhitektūru un lietotāju praktiskajām interesēm. Un te nu tas ir. 13 collu ekrāns vidū, pārnesumu kārbas slēdzis zem stūres un eleganta klimata sistēmas vadības ar ļoti augstvērtīgiem kloķīšiem. Ne mazāk svarīga tēma par dizainu ir tehnika.

Tur otrās paaudzes "Kodiaq" izvairās no straujām pārmaiņām. Pieejams gan benzīns, gan dīzelis. Jaunais lādējamais hibrīds konstruēts uz 1,5 TSI dzinēja bāzes. Sistēmas baterija ir ietilpīgāka, tāpēc arī sniedzamība - tālāka. Ierindā paliks arī ierastie 1,5 un 2 litru turbodzinēji, tagad bez izņēmuma ar DSG kārbu. Jaudīgākajiem agregātiem pilnpiedziņa būs obligāta.

Uz augšu