Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Sestdien atjaunos satiksmi Prāgas ielas dzelzceļa pārvada zonā

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Evija Trifanova/LETA

Noslēdzot "Rail Baltica" Prāgas ielas dzelzceļa pārvada dienvidu daļas izbūvi, sestdien, 21.oktobrī, satiksmei atvērs Prāgas ielu dzelzceļa pārvada zonā, informēja būvniecības firmas "BeReRix" pārstāvji.

"BeReRix" ir pilnībā izbūvējis jaunā Prāgas ielas dzelzceļa pārvada laiduma konstrukciju, kā rezultātā transportlīdzekļu satiksmei tiks atvērta Prāgas iela pārvada zonā.

Savukārt gājēju pārvietošanās zem dzelzceļa pārvada arī turpmāk tiks organizēta pārvada austrumu pusē.

"BeReRix" pārstāvji atzīmē, ka tuvākajās nedēļās SIA "Rīgas satiksme" saskaņā ar tramvaja līnijas pārbūves būvdarbiem Maskavas ielā atjaunos arī tramvaju satiksmi pa Prāgas ielu.

Tāpat būvnieki norāda, ka estakādes no Maskavas ielas līdz Prāgas ielai, pa kuru nākotnē kursēs "Rail Baltica" vilcieni, izbūves darbi veikti secīgi deviņos posmos, un šajā darbu cēlienā veikta noslēdzošā posma betonēšana. Šī gada rudenī šajā projekta zonā turpināsies intensīvi darbi arī AS "Rīgas starptautiskās autoostas" teritorijā.

Atbilstoši plānotajam projekta būvniecības darbu grafikam tuvākajos gados Prāgas ielas zonā tiks veikti arī jauna dzelzceļa pārvada izbūves darbi Prāgas ielas ziemeļu daļā.

Jau ziņots, ka pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher", lai īstenotu Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Nepalaid garām!
Uz augšu