Salīdzinot ar pagājušo gadu, ir samazinājies to autovadītāju skaits, kuri nemaina riepas, – pērn tā darīja 10% autovadītāju. Nedaudz sarucis arī to respondentu skaits, kuri riepas maina oktobrī (2022. gadā šādu atbildi sniedza 30% aptaujāto). Ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka laika posmā no 1. decembra līdz 1. martam automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kilogramus, jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām. Tas gan nenozīmē, ka riepu maiņa ir jāatliek uz 1. decembri. Ja ir sniegs, apledojuši ceļi un gaisa temperatūra zem 7°C, ziemas riepas ieteicams uzlikt ātrāk.
Pērnā gada aptaujas dati liecināja, ka sievietes cenšas mainīt riepas savlaicīgāk – oktobrī uz ziemas riepām pāriet 36% autovadītājas sievietes un 26% - vīrieši. Savukārt, t.s. vissezonas riepas biežāk izvēlas vīrieši (13%), nekā sievietes (7%). Arī šogad saglabājas līdzīgas tendences – oktobrī spēkratam riepas maina 30% sievietes un 24% vīrieši. Vissezonas riepas savam auto izvēlas 8% vīriešu un 4% sievietes.
Runājot par riepu maiņu, svarīgs aspekts ir arī riepu tehniskais stāvoklis, īpaši, ja tās tiek izmantotas atkārtoti.
"Jāatceras, ka minimālais pieļaujamais protektora lielums ir 4 mm. Ja rudenī, izejot tehnisko apskati, riepām ir šie 4 mm, tas nenozīmē, ka ar šīm riepām varēs braukt visu ziemu, jo aptuveni mēneša laikā šīs riepas vairs neatbildīs ceļu satiksmes noteikumiem un var būt bīstamas satiksmei ziemas apstākļos," stāsta Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks