"Tet" galvenais tehnoloģiju direktors Dmitrijs Ņikitins stāstīja, ka jūras kabeļi ir labi aizsargāti. Sabojāt tos nemaz neesot viegli: “Visa kabeļa garumā ir ievilktas dzelzs stieples, bieži vien tas tiek ieguldīts betona apvalkos. Līdz ar to nejauši sabojāt šo kabeli ir diezgan grūti. [..] Visi jūras kabeļi ir publiski pieejami jūras kartēs, lai kuģi redzētu, kur tie atrodas, un neizmestu tur enkuru. Protams, nolaidības rezultātā, ja kāds kuģis izmet enkuru un velk to kabeli, to ir iespējams izdarīt, jā."
"Tet" pārstāvis arī norādīja, ka pat gadījumā, ja Latvijas sakaru kabeļi jūrā tiktu bojāti, lielas ietekmes tam nebūtu, jo datu plūsmu var nodrošināt pa citiem ceļiem.
Apkures sezonu neietekmē
Arī gāzesvada "Balticconnector" bojājums apkures sezonu Baltijā būtiski neietekmēs. Pat ja remonts prasīs vairāk nekā šobrīd prognozētos piecus mēnešus, krātuvi tik un tā varēs pildīt ar gāzi no Lietuvas. Tomēr somi gan šajā ziemā no Inčukalna gāzi saņemt nevarēs.
“Vissvarīgākā tā ["Balticconnector"] esamība ir pašiem Somijas dabasgāzes lietotājiem tāpēc, ka šajā brīdī piegāde ir iespējama tikai no Inko termināļa un viņiem nav šī otrā virziena, ko noteikti daudzi bija plānojuši ziemā izmantot,”
pauda krātuves operatora “Conexus Baltic Grid” valdes priekšsēdētājs Uldis Bariss.
No tirgotājiem Latvijā Inko termināli un “Balticconnector” savienojumu aktīvi izmantoja "Elenger". Uzņēmuma darbību šī piegādes ceļa pagaidu zaudēšana būtiski neietekmēšot: “Ik pa laikam mēs izmantojam "Balticconnector" gan uz vienu pusi, gan uz otru pusi. Gan no Somijas uz Latviju, gan arī otrādi. Tādā ziņā tādas minimālas izmaiņas ir, bet mēs esam šādām situācijām gatavi un tāpēc izmantojam visu pieejamo infrastruktūru,” stāstīja “Elenger” valdes priekšsēdētājs Dāvis Skulte, norādot, ka Somijas klienti tiks apkalpoti no Inko termināļa.
VDD “izbrāķē” 115 kritiskās infrastruktūras darbiniekus
Valsts drošības dienests rakstiskā atbildē norādīja, ka pēc "Balticconnector" bojājumiem dienests atgādinājis Latvijas kritiskās infrastruktūras uzturētājiem par dažādiem drošības pasākumiem. VDD norāda, ka jau kopš Krievijas iebrukuma Ukrainā infrastruktūras aizsardzībai ir pievērsta pastiprināta uzmanība, tostarp ir stingrākas darbinieku pārbaudes.
Kopš iebrukuma VDD veicis pārbaudes par gandrīz 8000 kritiskās infrastruktūras uzņēmumu darbiniekiem, lai novērtētu, vai tiem var uzticēt konfidenciālu informāciju par infrastruktūras objektiem. Par 115 no viņiem VDD atzinums bijis negatīvs. VDD norāda, ka starp iemesliem negatīviem atzinumiem bijusi arī atbalsta paušana Krievijas iebrukumam Ukrainā.