Latvijā nereti ir tradīcija, ka viens speciālists kopj savu prasmi lepnā vientulībā un pēc 7 gadiem iznāk no garāžas.
Tā ir liela problēma, tāpēc, ka pa to laiku pasaule jau ir mainījusies. Daudzās citās valstīs mēs vērojam, arī šeit cenšamies veicināt, ka sāk runāt jau pašā sākumā, būt “skaļiem par sevi” un saviem nolūkiem jau no sākuma un meklēt partnerus. Protams, Latvijas ekosistēma ir pietiekami vitāla, teiksim, digitālo tehnoloģiju un tehnoloģiju ekosistēma, bet, lai mēs izturētu konkurencē ar pasauli, ir savā starpā jāsadarbojas un jāzina vienam otra resursi.
Ko pati industrija var darīt, lai veicinātu mākslīgā intelekta ienākšanas procesus?
Tas, ko mēs jau darām ar digitālajām tehnoloģijām, tai skaitā ar mākslīgo intelektu, mēs, pirmkārt, pietiekami aktīvi eksperimentējam. Mēs to nedarām vieni, kā jau minēju, mēs meklējam dažādus partnerus, tai skaitā starp augstskolām, starp jaunuzņēmumiem, starp ārvalstu partneriem. Mēs meklējam kaut ko pielietojamu, jo inovācijas kā tādas pašas par sevi, protams, nav pašmērķis. Vienmēr ir jāmeklē, kas ir pielietojams un lietderīgs.
Ar mākslīgo intelektu mums šobrīd ir vairāki praktiski risinājumi, kurus varam komerciāli pārdot partneriem, piemēram, saistībā ar ceļa satiksmes kontroli, automašīnu plūsmas kontroli, dažādām uzskaites sistēmām, kas tieši izmanto datorredzi un pastāvīgi mācās atpazīt arvien jaunus objektus.
Datorredze ir viens no novirzieniem, kur plaši izmanto mākslīgo intelektu, un tas ir viens no lieliem sensoru novirzieniem, kam šobrīd ir eksponenciāls sprādziens, jo, kā izrādās, kamera ir viens no lētākajiem sensoriem un viens no veidiem, kā reālo pasauli iztulkot datora valodā. Šobrīd tas gūst plašu atpazīstamību, tai skaitā arī Latvijā.