Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Par Dienvidu tilta ceturtās kārtas izbūves konkursu iesniegtas četras sūdzības (2)

Dienvidu tilts.
Dienvidu tilts. Foto: Evija Trifanova/LETA

Iesniegtas četras sūdzības par Dienvidu tilta ceturtās kārtas izbūves konkursu, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā publicētā informācija.

Sūdzību iesniegusi AS "BMGS", "EWCON", "Baltic Industrial Construction" un "LNK Industries".

Sūdzības iesniegtas par Rīgas pašvaldības Centrālās administrācijas Iepirkumu pārvaldes izsludināto konkursu "Jāņa Čakstes gatves izbūve no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai".

Konkurss tika izsludināts 4.augustā, bet pēc tam tika veikti iepirkuma grozījumi.

Iepirkums tiek veikts divās daļās - Jāņa Čakstes gatves izbūve no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai un no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai. Katra Čakstes gatves posma izbūve jāveic divu gadu laikā.

TVNET jau ziņoja, ka Rīgas dome turpina sarunas ar valdību par Dienvidu tilta ceturtās kārtas īstenošanu Daugavas kreisajā krastā, intervijā aģentūrai LETA teica Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV).

Viņš skaidroja, ka pēc būtības Dienvidu tilts ir Austrumu maģistrāles sākums.

"Mēs pašlaik ar valdību esam vienojušies par 80 miljoniem eiro Dienvidu tilta ceturtajai kārtai uz Jelgavas šosejas pusi no nākamā perioda Eiropas Savienības fondu naudas," teica Ķirsis, gan uzsverot, ka izmaksas būs krietni lielākas.

Jau pirms vairākiem gadiem, vēl pirms kara un inflācijas lēciena, šī projekta izmaksas bijušas aplēstas ap 110 miljoniem eiro, tādēļ ir skaidrs, ka izmaksas varētu būt vēl lielākas, atzina Rīgas mērs.

Politiķis pauda pārliecību, ka pašvaldībai izdosies ar valdību vienoties un to atrisināt.

Viņš arī piebilda, ka šis ir trīs četru gadu projekts, un ir ļoti apjomīgs.

Kā liecina aģentūras LETA arhīvā pieejamā informācija, Dienvidu tilts tā ievērojamo izmaksu dēļ sabiedrībā tika dēvēts par vienu no dārgākajiem tiltiem pasaulē. Rīgas pašvaldība tā celtniecībai ņēma kredītu, ko sākotnēji plānoja atmaksāt 20 gadu periodā. Tā izbūves darbi tika sākti 2004.gadā, bet pabeigti 2013.gadā.

Tilta kopējās izmaksas darbu noslēgumā sasniedza ap 570 miljoniem latu jeb vairāk nekā 810 miljonus eiro

Lai īstenotu projekta ceturto kārtu, dome iepriekš nolēma iegādāties četrus nekustamos īpašumus, kas nepieciešami, izbūvējot Jāņa Čakstes gatvi no Vienības gatves līdz Ziepniekkalna ielai.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu