Arī šajā gadījumā kopumā Eiropā autovadītāji ir piesardzīgāki un ātrumu pārsnieguši 53%. Vairāk nekā puse - 67% - Latvijas autovadītāju mēdz steigties arī apdzīvotās vietās, Eiropā 48% steigušies virs atļautā ātruma. Vērojama tendence, ka mazāks Latvijas autovadītāju skaits pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu sliktos braukšanas apstākļos, piemēram, sliktas pārredzamības, blīvas satiksmes apstākļos un neaizsargātu satiksmes dalībnieku klātbūtnē steigušies par ātru 39% Latvijas autovadītāju. Kā liecina pētījuma dati, arī šādās situācijās kopumā Eiropā mazāk autovadītāju pārsniedz ātrumu - 32%.
Turklāt, kā liecina pētījuma dati, Latvijā ātruma pārsniegšana sociāli tiek vairāk attaisnota nekā daudzi citi pārkāpumi, piemēram, braukšana reibumā. Tikai 2% Latvijas autovadītāju šķiet pieņemami vadīt auto, ja ir pārsniegts atļautais alkohola daudzums. Attiecībā uz braukšanu divas stundas pēc medikamentu lietošanas, kas var negatīvi ietekmēt spēju vadīt automašīnu, Latvijā 12% autovadītāju pēdējo 30 dienu laikā ir braukuši šādā stāvoklī. Mazāks skaits - 10% - ir vadījuši automašīnu pēc alkohola lietošanas. Taču 8% ir atļāvušies braukt, kad ir pārsniegta atļautā alkohola norma asinīs.
No šī gada sākuma līdz 24. oktobrim Latvijā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājis 116 cilvēki, kas strauji tuvojas Ceļu satiksmes drošības plānā paredzētajai maksimālajai robežai līdz gada beigām, kas ir 118. Līdz septembra beigām Latvijas ceļu satiksmē tika smagi ievainoti gandrīz 300 cilvēki.
Par sociālo kampaņu "Laimē ceļojumu uz cietumu vai ievēro ātrumu"
Sociālā kampaņa tiek realizēta saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības plāna 2021. –2027. gadam paredzētajiem rīcības virzieniem ar mērķi sasniegt izvirzīto politikas plānošanas mērķi - 2030. gadā ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un smagi ievainoto skaita samazinājums 50% apmērā pret 2020. gadu.