Konkursa laureātu veikums aizvadītajā gadā liecina, ka apņēmīgākajās pašvaldībās iedzīvotāji ir sadzirdēti un jau tiek intensīvi strādāts, lai padarītu satiksmes infrastruktūru drošāku gājējiem, velobraucējiem un citiem mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem.
Par ceļu satiksmei drošāko valstspilsētu Latvijā 2022. gadā atzīta Ventspils, kas izceļas ar zemāko ceļu satiksmes negadījumu skaitu un vispozitīvāko iedzīvotāju vērtējumu par ceļu satiksmes drošību un ceļu infrastruktūru pilsētā.
Otrajā vietā ierindojusies Rēzekne, savukārt trešo vietu saglabājusi Liepāja. 36 novadu konkurencē pirmajā vietā ierindojies Varakļānu novads, otro vietu ieguvis Līvānu novads, bet trešo – Alūksnes novads.
Drošākajā pilsētā Ventspilī vietās, kur tas ir iespējams, izvietotas drošības barjeras gar brauktuvēm gan gājējiem, gan transportam. Katru gadu tiek atjaunoti ielu horizontālie apzīmējumi, uzstādīti taktilie bruģu segumi krustojumu zonās gājējiem, kā arī pazeminātas apmales ielu šķērsošanas vietās brauktuves līmenī. Nepieciešamības gadījumā tiek uzstādīti spoguļi slikti pārredzamos ielu krustojumos, kā arī ātrumvaļņi ielās un daudzdzīvokļu namu pagalmos, lai tādējādi slāpētu ātri braucošos satiksmes noteikumu pārkāpējus.
Rēzeknē noslēdzās Blaumaņa ielas rekonstrukcijas darbi, kuras ietvaros tika izveidota droša pārvietošanās zona gājējiem un velobraucējiem pilsētas Ziemeļu mikrorajonā.
Liepājā kopā ar tehnoloģiju uzņēmumu “Latvijas Mobilais Telefons” (LMT) uzstādīts un darbojas sarkanās gaismas pārkāpumu detekcijas luksofors, ar kura palīdzību izdevies samazināt krustojuma šķērsošanas pie sarkanās gaismas skaitu.
Pilsētā tiek modernizētas arī citas luksoforu sistēmas, ieviešot luksoforus ar adaptīvu vadību. Tas nozīmē, ka šie luksofori pielāgojas satiksmei, tie ir aprīkoti ar sensoriem, kas detektē automašīnas, un, pārslēdzot satiksmes signālus, tiek ņemts vērā tuvojošā transportlīdzekļa veids un ātrums. Luksofori ir aprīkoti arī ar kamerām, kas identificē gājējus un aktivizē zaļo gaismu pat tad, ja netiek spiesta luksofora izsaukuma poga. Pateicoties adaptīvai vadībai, gājējiem ir pagarināts krustojuma šķērsošanas laiks, ja tie atrodas uz brauktuves, savukārt, ja gājēji jau ir šķērsojuši krustojumu, luksofora signāla laiks tiek saīsināts. Atbilstoši iedzīvotāju priekšlikumiem un Transporta komisijas lēmumiem tiek realizēti standartiem atbilstoša ceļa ātrumvaļņu izbūve.