"Situācijas uzlabojumi vērojami tajos ceļa posmos, kur ieviesti jaunie vidējā ātruma radari," turpina Jančevskis. "Vidējā ātruma kontrole padara kopējo transportlīdzekļu plūsmu vienveidīgāku, t.sk. braukšana ir ekonomiskāka, disciplinē autovadītājus, šajos posmos nenotiek ceļu satiksmes negadījumi ar smagām sekām. Ieviešot aizvien vairāk vidējā ātruma kontroles posmus, Valsts policija var pievērst lielāku uzmanību citu, sevišķi rupjo ceļu satiksmes noteikumu pārkāpēju uzraudzībai."
Nereti autovadītāji aizmirst par atļautā ātruma ievērošanas nepieciešamību ceļu remontdarbu posmos. Valsts policija bieži saņem informāciju no ceļu infrastruktūras būvniekiem par to, ka remontdarbu laikā transportlīdzekļu vadītāji neievēro braukšanas ātrumu un ceļu satiksmes organizāciju, proti, luksoforus, ceļa zīmes utt. Parasti šāda informācija tiek iekļauta ikdienas patrulēšanas maršrutos, kā arī tiek izmantoti tehniskie kontroles līdzekļi pārkāpumu fiksēšanai, piemēram, pārvietojamie fotoradari, 360 videosistēma, bezpilota gaisa kuģi jeb droni, informē Jančevskis.
"Katrā ceļa posmā jāievēro noteiktās prasības, neatkarīgi no tā, vai tiešā tuvumā atrodas fotoradars vai policijas darbinieks. Autovadītājam ir jāuzņemas atbildība par savu uzvedību un jāizskauž ātruma pārkāpšanas paradumi, piedaloties ceļu satiksmē, lai veidotu drošus apstākļus visiem iesaistītajiem," uzsver Juris Jančevskis.
Par sociālo kampaņu "Laimē ceļojumu uz cietumu vai ievēro ātrumu"
Lai mainītu transportlīdzekļu vadītāju uzvedību un vērstu uzmanību uz ātruma neievērošanas bīstamību, VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (CSDD) oktobrī īsteno sociālu kampaņu "Laimē ceļojumu uz cietumu vai ievēro ātrumu". Jaunajā kampaņā pret atļautā ātruma pārsniegšanu ar ironiju un pārspīlējumu tiek uzrunāti autovadītāji un sabiedrība kopumā, paužot vēstījumu, ka ātruma pārsniegšana izpaužas kā ceļu loterija, kuras lozes ir ar dažāda smaguma sekām vai nepatikšanām - naudas sodu, transportlīdzekļu bojājumu un autovadītāja vai tā pasažieru, kā arī citu negadījumā iesaistīto cilvēku nāve, sakropļojums vai veselības stāvoklim paliekošas sekas un galu galā nonākšana cietumā.
Sociālā kampaņa tiek realizēta saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027. gadam paredzētajiem rīcības virzieniem ar mērķi sasniegt izvirzīto politikas plānošanas mērķi - 2030. gadā ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un smagi ievainoto skaita samazinājums 50% apmērā pret 2020. gadu.
Sociālo kampaņu pret atļautā ātruma pārsniegšanu organizē CSDD sadarbībā ar Valsts policiju un partneriem - "Circle K", "CityBee", ERGO un "Mapon". Kampaņa tiek finansēta no CSDD un Ceļu satiksmes drošības padomes līdzekļiem - sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas prēmijām, ko ceļu satiksmes negadījumu novēršanas pasākumu veikšanai apdrošināšanas sabiedrības katru ceturksni ieskaita biedrības "Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs" (LTAB) kontā.