Opozīcijas partija prasa skaidrojumus par Kariņa un Siliņas izmantotajiem privāto lidsabiedrību pakalpojumiem (2)

Ārlietu ministrs Krišjānis Kariņš (no kreisās), Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs un Ministru prezidente Evika Siliņa piedalās 42. Ministru kabineta svinīgajā sēdē.
Ārlietu ministrs Krišjānis Kariņš (no kreisās), Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs un Ministru prezidente Evika Siliņa piedalās 42. Ministru kabineta svinīgajā sēdē. Foto: Zane Bitere/LETA

"Apvienotais saraksts" (AS) ir pieprasījis skaidrojumus no Ministru prezidentes Evikas Siliņas (JV) par Krišjāņa Kariņa (JV) vēl premjera pilnvaru laikā izmantotajiem privāto lidsabiedrību pakalpojumiem.

AS paziņojumā atsaucas uz informāciju, ka Kariņš 2023.gadā vairākkārt izmantojis privātu aviokompāniju pakalpojumus. Opozīcijas partija prasa situācijai skaidrojumu, "lai sabiedrība gūtu pilnīgu pārliecību par budžeta līdzekļu taupīgu un racionālu izmantošanu".

AS prasa, vai valdība savām vajadzībām ir izmantojusi privātu aviokompāniju pakalpojumus arī iepriekš, lūdzot sniegt pārskatu par laika posmu no 2019.gada 1.janvāra. Partiju apvienība vēlas noskaidrot, cik lidojumu ir veikti, izmantojot privātas aviokompānijas, kādi ir bijuši to galamērķi, kāds ir bijis pasažieru skaits katrā reisā, kas ir bijuši pasažieri un kādas ir bijušas šo pakalpojumu izmaksas.

Tāpat opozicionāri prasa informāciju pa katra lidojuma ekonomisko pamatojumu, par to, vai pašlaik ir spēkā līgumi par šādu pakalpojumu veikšanu, vai pati Siliņa Ministru prezidentes amatā ir izmantojusi privātu aviokompāniju pakalpojumus un vai premjere atzīstat šādu praksi "par samērīgu un budžeta līdzekļus taupošu".

Kā vēstīja "Latvijas Avīze", Kariņš 2023.gadā līdz valdības maiņai paspēja doties 15 darba vizītēs ārpus Latvijas. Sešas reizes izmantoti speciālie reisi jeb privāto lidsabiedrību pakalpojumi.

Ministru kabineta preses sekretāre Santa Jirgensone laikrakstam skaidrojusi, ka privātā lidmašīna izmantota tikai gadījumos, kad nav bijuši pieejami regulārie reisi, un lielāko daļu no šiem reisiem veidojuši lidojumi uz Eiropas Savienības (ES) Padomi, kas nozīmē, ka šo lidojumu izmaksas segusi ES. Šie reisi Eiropai izmaksājuši 263 783 eiro.

Speciālos reisus organizējuši divi ceļojumu biroji - "Express Travel" un "Averoja". Līgums ar "Express Travel" pērn tika pārņemts no Pārresoru koordinācijas centra, ko 1.martā likvidēja. Līgumsumma ar šo uzņēmumu bija 134 999,99 eiro vērtībā, bet līgums vairs nav spēkā. Jūnijā par 138 999,90 eiro uz nākamajiem 12 mēnešiem tika noslēgts līgums ar SIA "Averoja" saskaņā ar Valsts kancelejas rīkotās cenu aptaujas rezultātiem. Šajās lidojumu izmaksās iekļauti arī izdevumi par premjera delegācijas pārvadāšanu, pavēstījusi Jirgensone.

Bijušā Ministru prezidenta preses sekretārs Sandris Sabajevs skaidrojis, ka speciālie reisi 2023.gadā izmantoti, lai lidotu uz Rīgu no Žešuvas Polijā pēc vizītes Ukrainā. Šāda izvēle notikusi, jo nav bijuši pieejami regulārie reisi. Tāpat speciālais reiss izmantots, lai jūnijā dotos uz Eiropas Politiskās kopienas sanāksmi Moldovas galvaspilsētā Kišiņevā. Toreiz samita norises laikā Kišiņevas lidosta bijusi slēgta regulārajiem reisiem.

Privātā lidmašīna izmantota arī jūnija lidojumam uz Londonu, jo pēc valdības ārkārtas sēdes neesot bijis pieejams regulārais reiss. Sabajevs norāda, ka atpakaļ uz Rīgu premjers lidojis ar regulāro reisu. Tāpat ar speciālajiem reisiem Kariņš lidojis uz visām jeb trim ES Padomes sanāksmēm Briselē Sabajevs norāda, ka speciālos reisus šādos gadījumos izvēloties arī citi ES līderi. Tātad no sešām reizēm, kad Kariņš izmantoja speciālo reisu pakalpojumus, divos gadījumos (lidojumi uz Londonu un no Žešuvas) izmaksas segtas no Valsts kases, vēstīja "Latvijas Avīze".

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu