sabojāts auto stiklojums, 13% kravas auto vadītājs bija iesaistījies sadursmē ar citu transportlīdzekli, bet 12% gadījumu uzbraucis kādam objektam.
Prevencijai svarīgs ne tikai auto aprīkojums, bet arī vadītāju prasmes
"Visbiežākais ceļu satiksmes negadījumu iemesls ar kravas auto dalību ir sadursme ar citu transportlīdzekli - uzbraukšana cita satiksmes dalībnieka transportlīdzeklim braukšanas joslu maiņas brīdī vai arī nepietiekamas distances ievērošanas dēļ. Savukārt smagākās sekas ir tiem ceļu satiksmes negadījumiem, kuros kravas automašīna kādu iemeslu dēļ ir nobraukusi no ceļa vai frontāli sadūrusies ar pretī braucošo transportlīdzekli. Lai mazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu, kuros iesaistīti kravu pārvadātāji, un uzlabotu satiksmes drošību, pirmais solis ir auto, kas aprīkoti ar drošības sistēmām, un vadītājs, kurš prot tās atbilstoši lietot, taču ar to vien nepietiek," saka BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs, gada balvas "Drošākais uzņēmuma autoparks" žūrijas priekšsēdētājs Kristaps Liecinieks.
Ierīču pareizai lietošanai ir jāveic autovadītāju instruktāža, taču vajadzīga arī atbilstoša kontrole un papildu apmācības, ja vadītājs ierīces nelieto vai lieto nepareizi.
Būtisks drošības uzlabojums būtu panākams arī tad, ja kravu pārvadātāji izvēlētos strādāt pārsvarā ar pastāvīgajiem pasūtītājiem un maršrutiem, minimizējot vienreizēju maršrutu un kravu īpatsvaru. Katrs jauns maršruts ar jaunām piegādes adresēm palielina risku iekļūt negadījumā. Tāpēc ieteikums būtu veidot maršrutu aprakstus, lai jebkurš šoferis, kurš nav veicis attiecīgo maršrutu, pirms došanās reisā varētu ar to iepazīties un zināt, kas sagaidāms, tādā veidā samazinot risku iekļūt ceļu satiksmes negadījumā.