Savukārt, komentējot atcelto prasību par obligāto biodegvielas piejaukšanu, asociācijā norāda, ka jau pirms šī lēmuma gan LBBA, gan arī degvielas mazumtirgotāji brīdinājuši, ka nepiepildīsies amatpersonu solījums par degvielas cenu samazināšanos par 12-14 centiem litrā līdz ar biodegvielas piejaukuma atcelšanu. LBBA atzīmē, ka pusgadu pēc valdības lēmuma to publiski atzinis arī toreizējais finanšu ministrs Jānis Reirs.
"Eiropas Komisijas tiešsaistes datos par degvielas cenām redzams, ka Latvijā tās ir konsekventi augstākas nekā Lietuvā. Kaimiņvalstī obligātais biodegvielas piejaukums ir spēkā visu gadu, noteikts zemāks akcīzes nodoklis un degvielas rezervju uzglabāšanas izmaksas. Aritmētiski Latvijā būtu jābūt lētākai cenai, taču realitāte ir diametriāli pretēja," uzsver LBBA.
Pēc asociācijas aprēķiniem, tāpat kā līdz šim, arī oktobrī Lietuvā gan benzīns, gan dīzeļdegviela bijusi lētāka nekā Latvijā. Turklāt ievērojami – Lietuvā oktobrī degviela maksāja pat par 11-15 centiem mazāk nekā Latvijā.
Stikāns arī norāda, ka šobrīd Eiropā iezīmējas dīzeļdegvielas deficīts, ko varētu slāpēt ar biodegvielām. Vienlaikus kaimiņvalstu risinājumi esot pilnīgi pretēji Latvijā pieņemtajiem. Piemēram, Lietuva, Igaunija, Polija un Somija ir ieviesušas instrumentus nolūkā veicināt AER transportā – tostarp pienākumu degvielas piegādātājiem realizēt AER transportā, tostarp biodegvielu un biometānu, primāri izmantojot tieši vietējos resursus.
"Šobrīd var redzēt, ka elektromobilitāte attīstās pārāk gausi un lēnāk nekā pārējās Baltijas valstīs, kur tam paredzētas atbalsta programmas. Savukārt biometāna ražošana, atšķirībā no Igaunijas, Lietuvas un Polijas, Latvijā nenotiek faktiski nemaz, un sistēmiska atbalsta, lai biometāns tiktu izmantots transportā, nav," uzskata Stikāns.