Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" – uzņēmums, ar kuru Latvijai vajadzētu lepoties, vai tomēr "melnais caurums", kurā valsts tikai grūž naudu? Domas dalās, it īpaši, kad tuvojas kādas vēlēšanas. Eļļu ugunij pēdējos divos gados piemetušas arī nedienas ar dzinēju apkopi, kuru dēļ nācies nomāt citu kompāniju lidaparātus, lai izpildītu reisus.
"airbaltic" izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Martins Gauss intervijā tiešsaistes žurnālam KLIK skaidro, kāpēc nomātas tādas lidmašīnas, kurām pasažieri sociālajos tīklos veltījuši daudzus neglaimojošus apzīmējumus, vai arī nākamajā gadā aviokompānija iznomās savus gaisa kuģus, vienlaikus pašiem nomājot citu kompāniju lidaparātus, vai "airBaltic" atkal vajadzēs valsts finansējuma piešprici un kas notiek ar plāniem startēt biržā.
- Vai saistībā ar gaisa kuģu apkopi ir vēl kādas problēmas, izņemot minētās dzinēju apkopes?
- Kopumā ir vērojams dažādu rezerves daļu trūkums aviācijas nozarē, līdzīgi kā automobiļu un arī datoru ražošanā. Un, protams, tas ietekmē arī mūs.
Tātad angārā tiek veiktas dažādu pakāpju lidmašīnu pārbaudes. Sarežģītākās ir tās, kuru ietvaros viss no lidmašīnas tiek izņemts – visu noskrūvē, izņem visus sēdekļus, izņem visu, ieskaitot paklāju. Un pēc pārbaudēm tas viss tiek salikts atpakaļ.
Piemēram augšējās tvertnes mantu glabāšanai atskrūvē, izņem, iztīra, ja vajag krāso, un tad ievieto atpakaļ. Bet, ja jums nav pieejamas skrūves, ar ko tās pieskrūvēt atpakaļ, jūs to nevarat izdarīt. Vai paklājs – ja neieklāsiet paklāju, jūs nevarat pabeigt šo lidmašīnu!
Galvenā problēma ir dzinēji, bet apzinoties, cik daudz dažādu, nereti izmēros niecīgu un vienlaikus retu un dārgu detaļu, ir lidmašīnā, top skaidrs, ka teorētiski problēmas var rasties ar daudz ko.
- Tehniski, ja jums ir šāda problēma ar paklāju, jūs nevarat lidot?