Noskaties Ardievu, mazais! Testa brauciens ar gandrīz pēdējo "Suzuki Jimny" (1)

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Pārsvarā raidījumā "TV Autoziņas" stāsta par modeļiem, kas tikko parādījušies Latvijas tirgū, taču "Suzuki Jimny" ir izņēmums. Šis auto grasās pamest Eiropas tirgu - jau otro reizi šīs modeļu paaudzes karjerā.

Stingrāku emisiju normu dēļ ceturtās paaudzes "Jimny" pameta Eiropas tirgu jau 2020. gadā - lai pēc gada atgrieztos kā komercauto, proti, divvietīgs. Kāpēc gan tā pūlēties, ja apkārt ir tik daudz alternatīvu? Diemžēl otra tāda kā "Jimny" nav.

Ne velti to tirgo 194 pasaules valstīs. Savā ziņā "Jimny" ir tikpat robusts un savā ziņā pat arhaisks kā "Mercedes" G klase, tikai mazāks, vieglāks un, protams, lētāks. 1,5 litru benzīna motoram nav turbokompresora un vispār nekā sarežģīta, kas varētu salūzt vai pievilt.

Ja pieliksiet snorkeli gaisa savācējam, ar "Jimny" droši varēsit braukt arī pa ūdeni. "Jimny" salonu, stingri ņemot, vajadzētu saukt par kabīni - tik vienkārša tā ir. Ieraugot radio ar trim pikseļu rindām kā vecam "Sony Ericson", gandrīz norit aizkustinājuma asara.

Vienlaikus "Jimny" apgādāts ar svarīgākajiem vadītāja asistentiem. 4x4 sistēma te arī iekārtota pa vecam - ar pieslēdzamu priekšējo tiltu. Tas tiek realizēts ar papildu sviru starp sēdekļiem.

Jaudas trūkumu "Jimny" pārpārēm kompensē ar nelielu masu - tas sver tikai vienu tonnu, garumā nesasniedz 3,5 metrus un ir šaurāks par pusotru metru. Galvenais ir nevērtēt "Jimny" pēc parasto vieglo auto mērauklas. Tā faktiski ir spectehnika. Ja tai atrod īsto lietojumu, "Jimny" sagādā ļoti daudz prieka.

Uz augšu