Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" kritiski novērtējusi Brasas tilta pārbūves projektu, norādot, ka tas ir nekvalitatīvs, informēja apvienības pārstāve Gunita Piterāne.
Foto ⟩ Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" kritizē Brasas tilta pārbūves projektu (1)
Galvenais pārmetums tiek veltīts it kā pārāk platu brauktuvju izbūvei. Brauktuvju platums esot gandrīz par metru lielāks, nekā būtu nepieciešams. Tas maldināšot autovadītājus, radot iespaidu, ka uz tilta paredzēts lielāks ātrums nekā 30 vai 50 kilometri stundā.
Vienlaikus platās brauktuves atņemot vietu gājējiem un velosipēdistiem, tāpēc tilta ziemeļu pusē izbūvēta 1,5 metrus plata "tehniskā ietve" ar režģi, kura turklāt ierobežota ar stabiem.
Biedrība uzskata, ka tas ir nepieņemami pilsētā, kurā gājējs plānošanas dokumentos esot prioritāte pār autotransporta vajadzībām.
Turklāt tiek norādīts, ka drošības apsvērumu dēļ uz tilta ir izvietotas augstas atvairbarjeras, kādas parasti izvieto uz šosejām. Papildus tilta daļā, kas šķērso dzelzceļu, vēl uzstādītas divus metrus augstas metāla restes.
"Pilsēta cilvēkiem" pārstāvju ieskatā papildu drošību varētu nodrošināt ar estētiski daudz augstvērtīgākiem risinājumiem - piemēram, metāla vai betona stabiņiem. Arī pārvada Brasas pusē nesen uzstādītas divstāvīgas gājēju barjeras, kas satiksmes drošību neuzlabojot, bet avārijas gadījumā tikai paaugstinot traumu risku.
Biedrība uzskata, ka izvietot šādus elementus 2023.gadā vairs neesot pieļaujams. Tā vietā vajadzētu paredzēt krūmus vai citus risinājumus.
Uz tilta netiekot paredzēta nodalīta veloinfrastruktūra, tikai apmēram trīs metrus plats kopīgs gājēju un veloceļš vienā tilta pusē.
Foto: Tiek pabeigti Brasas tilta būvniecības darbi
Kā ziņots, ceturtdien satiksmei pilnībā tiks atvērts Brasas tilts, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļa.
Turpmāk Brasas tiltu varēs izmantot gan gājēji, gan velobraucēji, gan sabiedriskais transports un automašīnas. Iepriekš pakāpeniski pa Brasas tiltu tika atjaunota tramvaju satiksme.
Brasas tilts ekspluatācijai tika nodots 1959.gadā un līdz pat 2019.gadam tam netika veikti būtiski remonti, lai uzlabotu tilta tehnisko stāvokli.
Sākot Brasas tilta remontdarbus, 2019.gada pavasarī tika konstatēts, ka tilts ir ļoti sliktā stāvoklī un to nepieciešams pilnībā nojaukt, izstrādājot jaunu būvprojektu un uzbūvējot no jauna.
Vecā Brasas tilta demontāžu sāka 2021.gada vasarā, savukārt 2022.gada maijā sākās jaunā tilta būvniecība. Šī gada jūnijā viena no Brasas tilta pusēm tika pabeigta un pār to varēja atjaunot 11. tramvaja maršruta satiksmi, kas bija pārtraukta uz nepilnu gadu.
Šogad vēl paredzēts demontēt pie Brasas pārvada izbūvēto pagaidu dzelzceļa pārbrauktuvi, kas savieno Kluso ielu ar Gaujas ielu. Pārbrauktuve tika izveidota uz būvdarbu laiku, lai nodrošinātu satiksmes plūsmu būvdarbu laikā.
Jaunizbūvēto Brasas tiltu veido divi, blakus esoši un savstarpēji nesaistīti pārvadi. Viens no pārvadiem atrodas Duntes ielas pusē, bet otrs - Brīvības ielas pusē. Katra izbūvētā pārvada platums ir 22,9 metri.
Būvobjekta kopējais garums ir 400 metri, no tiem paša tilta garums ir 121 metrs. Brasas tiltam ir piecu laidumu nepārtrauktas sijas sistēmas konstrukcija. Brasas tilta būvniecību veica piegādātāju apvienība "CP - Rīgas tilti".
Brasas tilta būvniecība īstenota Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansēta projektā "Satiksmes pārvada pār dzelzceļu pie Brasas stacijas". Projekta summa ir 16 miljoni eiro, no tiem 11,85 miljonus eiro no būvniecības izmaksām plānots segt no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma, 418 000 - no valsts budžeta dotācijas, bet pārējo - no pašvaldības līdzekļiem.