Foto Ķirsis kā nepamatotus vērtē veloaktīvistu pārmetumus par Brasas tiltu (1)

Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis piedalās preses konferencē, kurā informē par paveikto darbu "Rail Baltica" projekta integrācijai Rīgā
Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis piedalās preses konferencē, kurā informē par paveikto darbu "Rail Baltica" projekta integrācijai Rīgā Foto: Zane Bitere/LETA

Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV) noraida veloaktīvistu pārmetumus atjaunotajam Brasas tiltam, ka tā pārbūves projekts būtu nekvalitatīvs.

Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" kritiski novērtējusi Brasas tilta pārbūves projektu, norādot, ka tas ir nekvalitatīvs. Galvenos pārmetumus biedrība velta tās ieskatā pārāk platajām auto joslām, kas atņemot vietu gājējiem un velosipēdistiem, tāpēc tilta ziemeļu pusē izbūvēta 1,5 metrus plata "tehniskā ietve" ar režģi, kura ierobežota ar stabiem.

Ķirsis skaidroja, ka šis risinājums ir radies komproemisa rezultātā. Telpa, kurā būvēt tiltu, bijusi "tik, cik ir". Vienā tilta pusē ir kapi, bet otrā - liepu aleja. Iespēja būvēt platāku tiltu uz kapu rēķina netika izskatīta, savukārt viena no sākotnējām skiču versijām bijusi liepu alejas nociršana, skaidroja mērs.

Pret šādu iespēju pirms trīs gadiem iestājās Čiekurkalna un Brasas apkaimju iedzīvotāji. Tādēļ ticis atrasts kompromiss par šaurāku tiltu. Līdz ar to vienā tilta pusē ir plata ietve, kurā var labi justies gan gājēji, gan velobraucēji, bet otrā pusē ierīkota "tehniskā ietve", kuru var izmantot nepieciešamības gadījumā, taču tā nav tik ērta, skaidroja Ķirsis.

Viņš šo uzskata par kompromisa rezultātā atrastu gana labu risinājumu, kas radies, ņemot vērā reālās izvēles iespējas. "Izrādās, pēc trim vai četriem gadiem šīs sarunas ir jau aizmirstas," piebilda politiķis.

Kā ziņots, ceturtdien satiksmei atvērts Brasas tilts.

Foto: Satiksmei pilnībā atvērts Brasas tilts Rīgā

Brasas tilts ekspluatācijai tika nodots 1959.gadā un līdz pat 2019.gadam tam netika veikti būtiski remonti, lai uzlabotu tilta tehnisko stāvokli.

Sākot Brasas tilta remontdarbus, 2019.gada pavasarī tika konstatēts, ka tilts ir ļoti sliktā stāvoklī un to nepieciešams pilnībā nojaukt, izstrādājot jaunu būvprojektu un uzbūvējot no jauna.

Vecā Brasas tilta demontāžu sāka 2021.gada vasarā, savukārt 2022.gada maijā sākās jaunā tilta būvniecība. Šī gada jūnijā viena no Brasas tilta pusēm tika pabeigta un pār to varēja atjaunot 11. tramvaja maršruta satiksmi, kas bija pārtraukta uz nepilnu gadu.

Šogad vēl paredzēts demontēt pie Brasas pārvada izbūvēto pagaidu dzelzceļa pārbrauktuvi, kas savieno Kluso ielu ar Gaujas ielu. Pārbrauktuve tika izveidota uz būvdarbu laiku, lai nodrošinātu satiksmes plūsmu būvdarbu laikā.

Jaunizbūvēto Brasas tiltu veido divi, blakus esoši un savstarpēji nesaistīti pārvadi. Viens no pārvadiem atrodas Duntes ielas pusē, bet otrs - Brīvības ielas pusē. Katra izbūvētā pārvada platums ir 22,9 metri.

Būvobjekta kopējais garums ir 400 metri, no tiem paša tilta garums ir 121 metrs. Brasas tiltam ir piecu laidumu nepārtrauktas sijas sistēmas konstrukcija. Brasas tilta būvniecību veica piegādātāju apvienība "CP - Rīgas tilti".

Brasas tilta būvniecība īstenota Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansēta projektā "Satiksmes pārvada pār dzelzceļu pie Brasas stacijas". Projekta summa ir 16 miljoni eiro, no tiem 11,85 miljonus eiro no būvniecības izmaksām plānots segt no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma, 418 000 - no valsts budžeta dotācijas, bet pārējo - no pašvaldības līdzekļiem.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu