Viņam piekrīt arī Aleksandrs Šumskis, kas aizdomas izklāstījis iesniegumā Eiropas prokuratūrai. Viņš raksta, ka DLRR cehā nav iekārtu, kas būtu nepieciešamas tramvaju ražošanai, un nav radītas 50 jaunas darba vietas, kā vēl nesen apgalvojis Elksniņš.
Mēra uzņemtos kadros, kā arī vietējā laikraksta "Latgales laiks" fotogalerijā, kas pārpublicēta sabiedriskajā medijā, redzams, ka DLRR darbinieki skrūvē sēdekļus un stiprina atsevišķas virsbūves detaļas.
Čehu uzņēmums "Pragoimex" atrakstīja, ka uz visiem mediju jautājumiem atbildēs Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca. Savukārt tā mums interviju atteica, jo projekta vadītājs esot komandējumā.
DLRR īpašnieks ir igauņu uzņēmējs Oļegs Osinovskis. Viņš apsūdzēts bijušā "Latvijas dzelzceļa" vadītāja Uģa Magoņa kukuļošanā. Pirmajā instancē Osinovskis attaisnots, tagad lieta tiek skatīta apelācijas instancē. DLRR padomi vada viņa sieva un uzņēmēja Anastasija Udalova.
Jautājumi, ko potenciālie pretendenti pēdējā - ceturtajā - iepirkumā uzdevuši "Daugavpils satiksmei", liecina, ka ne visiem ražotājiem prasības bijušas izpildāmas. Potenciālie pretendenti lūguši palielināt maksimālo virsbūves garumu, sēdvietu konfigurāciju un citas prasības. Citi lūdza pagarināt pieteikšanās termiņu, jo piedāvājums jāsagatavo latviešu valodā.
Daugavpils satiksmes un DLRR līgums noslēgts par vagonu izgatavošanu un piegādi. Tas, cik liela daļa darbu veikti Daugavpilī, visticamāk neietekmēs Eiropas naudas izmaksu. Daugavpils aktīvisti cer, ka piegādes starpniekus pārbaudīs tiesībsargājošās iestādes.
Daugavpilī skandālu izraisīja arī iepriekšējais tramvaju iepirkums. Tolaik pilsēta caur starpnieku Lietuvā iepirka Krievijas militārā koncerna ražotus tramvajus.