Pilnizmēra elektriskie krosoveri ārpus "premium" segmenta pagaidām ir retums. Ko tādu spēj piedāvāt Dienvidkorejas septiņvietīgā bezizmešu auto KIA EV9 pirmais brauciens Dienvidfrancijā, vēsta raidījums "TV Autoziņas".
Noskaties ⟩ Pirmais brauciens ar grandiozo KIA elektromobili
Šis sensacionālais spēkrats ir vairāk nekā piecus metrus garš un lepojas ar vairāk nekā trīs metrus garu riteņu bāzi. EV9 ir īsas virsbūves pārkares, kas sola ļoti garu salonu.
Stūrainais dizains rada izdevīgas asociācijas te ar "Cadillac", te "Range Rover", te citu marku "premium" smagsvariem. Salons ne tikai izmēros, bet arī dizainā jūtami atšķiras no līdz šim lielākā KIA elektromobiļa EV6.
Bāzes variantā elektromobilim ir tikai viens motors aizmugurē, turpretim 4WD modelim ir pa 200 ZS motoram katrā galā. "Boost" režīmā šis grandiozais auto transformatoru būdas lielumā ieskrienas līdz 100 km/h 5,3 sekundēs.
Gandrīz 100 kWh baterija un 800 voltu darba spriegums nodrošina ne tikai sulīgu enerģijas atdevi, bet arī ātru uzlādi un sniedzamību virs 500 km. Tas jau ir kaut kas. Ieraugot elektrisku baržu ar KIA uzrakstu izjusta vadāmība ir pēdējais, ko no tās sagaidāt. Taču nebūt ne vieglais elektromobilis brauc daudz labāk, nekā tiek prasīts tā potenciāli svarīgākajā tirgū aiz okeāna.
KIA EV9 ir trīs dažādas otrās rindas sēdekļu konfigurācijas. Vienā no tām sēdekļi ir grozāmi kā lielajos minivenos. Citā ievietoti tā sauktie "kapteiņa sēdekļi". Tie arī ir atdalīti un ir izlokāmi īpašā relaksācijas pozīcijā. Nospiežot vienu vienīgu pogu to pašu var paveikt arī ar priekšējiem krēsliem - ir pat kāju atbalsts.
Sešvietīgajam EV9 ir arī speciāla viduskonsole. Tās pagarinājumu uz salona pusi var izmantot pasažieri. Taču, ja nodoms ir braukt septiņiem, vajadzīga EV9 versija ar vienlaidus sēdekli otrajā rindā. Tā kā viduskonsole ir transformējama, temperatūras bloks uzstādīts griestos.
KIA EV9 nav vienlaidu panorāmas jumta - tikai aizmugurējā daļa, savukārt priekšā ir atsevišķa atverama lūka. EV9 bagāžnieka minimālā ietilpība ir 333 litri. Ja nepieciešams vairāk vietas, jānoloka sēdekļi. Pašai pēdējai rindai ir elektriska piedziņa. Pirms gadiem divdesmit neviens nespētu iedomāties, ka KIA kādudien varētu maksāt 90 000 eiro un izaicināt šīs pasaules varenos. KIA apzināti iet "premium" virzienā, jo kam gan tur ir septiņu gadu garantija un tik labs standartaprīkojums?