Karš Ukrainā ilgst jau vairāk nekā pusotru gadu, un šajā laikā Ukrainas iedzīvotāji ir sākuši pielāgoties dzīvei jaunajā realitātē. Neatņemama dzīves sastāvdaļa ir arī mobilie sakari, kas nekur nav pazuduši arī kara laikā. Kā ar karu, ienaidnieka uzbrukumiem un citām problēmām tiek galā kompānija, kas nodrošina mobilos sakarus? Par to portālam TVNET pastāstīja Ukrainas mobilo sakaru kompānijas "Lifecell" mārketinga nodaļas vadītājs Ozans Aslans un tehniskais vadītājs Mahmuts Eruretēns.
- Mobilais operators “Lifecell” ir trešais lielākais mobilais operators Ukrainā ar 8,4 miljoniem abonentu. Kā kara laikā mainījusies kompānijas darbība, un kā uzņēmums cenšas nodrošināt, lai mobilais pieslēgums ir pieejams katram abonentam?
O.A.: Tad, kad karš sākās, patiesību sakot, vēl pirms kara sākuma, mēs bijām gatavi kaut kādam satricinājumam. Nebija jau tā, ka karš sākās no zila gaisa, taču mēs nebijām gatavi tik milzīga mēroga uzbrukumam no Krievijas. Mēs bijām izpētījuši dažādus scenārijus, tādēļ jau pārkārtojām savu infrastruktūru, pārvietojām aparatūru no [Ukrainas] austrumiem uz rietumiem, pat uz ārvalstīm. To darījām, lai varētu turpināt darbību.
Tad, kad karš sākās, tas viss pārsniedza visus iepriekš izskatītos scenārijus. Teiksim tā, mēs pārgājām uz ārkārtas darbības režīmu, kurā galvenā prioritāte bija saglabāt komunikāciju. Respektīvi – neatkarīgi no peļņas, abonentu un finanšu rādītājiem, pats galvenais bija nodrošināt, lai visiem ir iespējas komunicēt.
M.E.: Pirmajās dienās zaudējām 12% sava tīkla, jo bija bojāta enerģētikas infrastruktūra, kā arī bija sagrautas bāzes stacijas. Taču mēs sākām tās atjaunot. Atjaunojām savas bāzes stacijas, cik vien tas bija iespējams, kā arī pārslēdzāmies uz nacionālo viesabonēšanu, ko īstenojam kopā ar pārējiem diviem mobilajiem operatoriem Ukrainā (“KyivStar” un “Vodafone”).