Tāpēc Ministru prezidentam Eiropas Savienības līmenī ir jāpiedalās procesos, uzskata Kariņš. COVID-19 laikā tikšanas notika attālināti, bet līdz ar kara sākumu Ukrainā situācijas krasi mainījusies, norāda politiķis. “Tas bija jau par mūsu drošību. Visur, kur notika dažāda veida tikšanās un sarunas, es vienmēr centos būt klāt.”
Pēc Kariņa vārdiem, šobrīd kā ārlietu ministram viņam tādas iespējas nav. Tas nozīmē, ka brauciens viņam varētu prasīt nevis vienu dienu, bet trīs, jo, piemēram, jālido iepriekšējā vakarā, tāpēc ka reisi nav pieejami visu laiku. “Bet starpība starp ārlietu ministru un premjeru [ir tāda], ka man šobrīd nav jāvada visa valdība [..] Un es domāju, ka tas ir ļoti labi, kad premjeram šāda iespēja ir, jo premjeram ir jābūt klāt.”
Citādi, uzsver Kariņš, īpaši tādai mazai valstij kā Latvija, nebūs nekādas ietekmes. “Piemēram, šobrīd Šarls Mišels (Eiropadomes priekšsēdētājs – red.) organizē tikšanās par ES nākotni Atēnās. Un tagad premjeram ir jānokļūst tur. Varbūt tā būs tikai viena pēcpusdienas diskusija, bet reizēm [viss brauciens] prasītu faktiski trīs dienas. Dievs nedod, ka premjers sāks domāt: "Trīs dienas... Tas nav tā vērts." Un nelidos. Rezultātā Latvijas nav pie galda, bet process notiek, kaut kas tiks lemts,” secina politiķis.
Kā ziņots, interesi par Kariņa premjerēšanas laikā veiktajiem speciālajiem reisiem izrādījuši partijas "Apvienotais saraksts" (AS) politiķi, pieprasot sniegt viņiem šādu informāciju. AS gribēja zināt par Kariņa vēl premjera pilnvaru laikā izmantotajiem privāto lidsabiedrību pakalpojumiem. Informāciju par to atbilstoši Ministru prezidentes Evikas Siliņas (JV) rezolūcijai sagatavojis Valsts kancelejas direktors Jānis Citskovskis.
Viens no pieprasījuma iesniedzējiem, Saeimas deputāts Edvards Smiltēns (AS), atsaucoties uz saņemto atbildi, publiski norāda, ka trešā daļa no visiem lidojumiem veikta, nevis pērkot vietu regulārajā avioreisā, bet īrējot visu lidmašīnu.
Kariņa speciālo reisu nodrošināšanai no valsts budžeta līdzekļiem 2021.gadā izlietoti 144 800 eiro, 2022.gadā - 332 717 eiro un 2023.gadā - 136 313 eiro, teikts Citskovska vēstulē. Smiltēns norāda, ka attiecīgās summas izlietotas par 18 lidojumiem.