Salīdzinoši nesen iepazīstinājām ar jaunu Dienvidkorejas autoražotāju KGM, kas pārņēmis pilnpiedziņas spēkratu firmas "Ssangyong" saistības. Projekta pirmais rezultāts ir "Torres".
Noskaties ⟩ "Ssangyong" jaunā dzīve. Testa brauciens ar krosoveru "KGM Torres"
Tehniski tas nemaz nav pilnīgi jauns, jo par pamatu izmantota agrāk pazīstamā krosovera "Korando" platforma un tehnika. Taču Torres kostīms jau pašūts pie pavisam cita meistara. Visvairāk "Torres" autorus acīmredzami iedvesmojuši "Land Rover" un "Range Rover" ražojumi.
Taču pie tāfeles bijušas piespraustas arī "Jeep" un vēl citu ikonisku visurgājēju bildes. Pirmais pārsteigums zem motorpārsega ir divi hidrauliskie pacēlāji parasta bleķa kāta vietā.
Dzinējs atrodas šķērsvirzienā, un tā darba tilpums ir 1,5 litri plus turbopūte - gandrīz kā "Volkswagen Tiguan". "Volkswagen" grupā tāda apjoma dzinēju diez vai liktu kopā ar pilnpiedziņu, taču KGM neko nezina par šādu noteikumu. 163 zirgspēku motoram pievienots sešpakāpju automāts un pēc izvēles priekšējo vai visu riteņu piedziņa. Jaunam, nepazīstamam modelim jāpiedāvā kas tāds, kā nav klases smagsvariem. "KGM Torres" gadījumā tā ir plaša standartkomplektācija un palielināti izmēri.
Par to uzskatāmi liecina plašums aizmugurē un prāvais bagāžnieks. Spriežot pēc roktura, tam vajadzētu atvērties uz sāniem, tomēr nē. Vāka mala ir pietiekami augsta, lai neatsistu galvu. Zem dubultās grīdas ir mazais rezerves ritenis, un KGM mums pagādājis pat oriģinālo sniega slotiņu. Dubļos un sniegā Torres sliekšņus sargās pārdomāta izolācija.
Tur viss ir tīrs, lai gan mēs jau paspējām izbraukt pa peļķēm. Un, ja jau esam šeit, salīdzināsim ārpusi ar iekšpusi - vai jumts aizmugurē tiešām iet uz augšu vai tā ir tikai dizaina fikcija? Vietas aizmugurē ir daudz, tostarp arī virs galvas. Eksotisku un nepazīstamu marku automašīnām piemīt neapstrīdama priekšrocība - tu nekad nezini, ko no tām gaidīt un kā izskatīsies to iekšpuse.
"Torres" ir milzu stūresrats un veseli trīs ekrāni. Zemākais atbild par klimata vadību. Fizisku pogu gan ir maz, un tas sākumā dara mūs mazliet bažīgus. Tomēr viss atkarīgs no izvietojuma. Bet tagad neizbēgamais jautājums - cik? Sākuma cena pie "Andre Motors" ir 36 990 eiro, taču tas būtu priekšpiedziņas modelis, lai gan jau ar obligāto "automātu". Pilnpiedziņas automašīna kopā ar papildaprīkojumu maksās nedaudz zem 40 000 eiro. Šajā teritorijā valda daudz pazīstamāki "zvēri", tostarp RAV4 un citi. Tātad KGM Torres kā safari zebrai "jāspiež" uz eksotiku, bet kā produktam - uz labu aprīkojumu.
Plašāk "TV Autoziņas" sižetā!