Iesūti ziņu!

Liela Krievijas lidsabiedrība zaudējusi tiesības veikt remontu savām lidmašīnām

Raksta foto
Foto: Reuters / Scanpix

Krievijas lidsabiedrība “Pobeda” zaudējusi aviotehnikas izstrādātāja sertifikātu, ko tā ieguva pēc Rietumvalstu kompāniju atteikuma tehniski atbalstīt lidmašīnas Krievijā. Kā vēsta “Izvestiya”, sertifikāta anulēšanas iemesls netiek norādīts, taču lēmums, iespējams, pieņemts Krievijas Valsts aviācijas uzraudzības dienestā.

Zemo cenu lidsabiedrības darbības pārbaudē valsts inspektori atklājuši virkni federālo noteikumu pārkāpumu, ko “Pobeda” īstenojusi, veicot modifikācijas trijos “Boeing 737” lidaparātos. Tā, piemēram, kompānija uzlikusi “plāksteri” putnu bojātai virsbūves daļai, nosakot jaunajai detaļai 1,5 gadu ilgu garantiju, to nekādi nepamatojot.

Daudz nopietnāki pārkāpumi pieļauti, mainot oriģinālos brīdināšanas sistēmas TCAS antenas uzgriežņus. Tos nepieciešams pārbaudīt reizi trīs mēnešos, taču “Pobeda” šādus pasākumus nav īstenojusi. Tā rezultātā inženieri un tehniskais personāls, kas veica pārbaudes, tika maldināti, un viena no lidmašīnām vispār tikusi ekspluatēta, lai gan tai pusotru mēnesi vispār netika veikta obligātā tehniskā apkope.

“Pobeda” ļāvusi veikt apkopi personālam bez atbilstošas sertifikācijas, un atsevišķi speciālisti veikuši dažādus darbus, lai gan nav tiesīgi to darīt. Tādējādi lemts, ka “Pobeda” konstruktoru birojs tiek slēgts.

“Pobeda” ir pirmā Krievijas lidsabiedrība, kurai tiek apturēts aviotehnikas izstrādātāja sertifikāts. Ņemot vērā “Rosaviacija” datus, šāds sertifikāts ir vairāk nekā 100 uzņēmumiem Krievijā, tostarp septiņām aviokompānijām.

Izstrādātāja sertifikāts ļauj aviokompānijām izstrādāt tehnisko un remonta dokumentāciju, kā arī veikt modifikācijas atsevišķām lidmašīnas detaļām. Uz tām attiecas avārijas, apgaismojuma, virsbūves, šasiju un citu jomu detaļas.

Sertifikāts ļauj lidsabiedrībām pašām veikt netipisku detaļu remontu, mainīt oriģinālās detaļas pret alternatīvām un veikt citus darbus. Uzņēmums gan norādījis, ka pats atsaucis savu sertifikātu, jo turpmāk apkopes tiks veiktas mātes uzņēmuma “Aeroflot” konstruktoru kompānijā.

Tiek pieļauts, ka ar šādām problēmām “Aeroflot” saskaras tāpēc, ka nereti lidsabiedrībām nākas pieņemt sarežģītus lēmumus sankciju dēļ – tās vairs nesaņem Rietumvalstīs ražotos lidmašīnu komponentus, bet to flote galvenokārt sastāv tieši no Rietumvalstīs ražotajām lidmašīnām.

Svarīgākais
Uz augšu