Valsts kanceleja pagarinājusi atklātu konkursu uz AS "Attīstības finanšu institūcija Altum" ("Altum") neatkarīgo padomes locekļu amatiem, informē Valsts kanceleja.
Pagarina konkursu uz "Altum" neatkarīgo padomes locekļu amatiem
Pieteikšanās konkursā pagarināta līdz 8.decembrim.
Kā ziņots, "Altum" vakantajiem padomes locekļu amatu atbildības jomas ir atbalsta instrumenti uzņēmējdarbībai un mājsaimniecībām, risku vadība, iekšējā audita un iekšējās kontroles sistēmas, kā arī atbalsta instrumenti zemkopības jomā, korporatīvā pārvaldība, iesaistīto pušu, uzņēmumu un komandas vadība.
Galvenie priekšnosacījumi, lai piedalītos konkursā, ir kandidāta nevainojama reputācija, augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība vadībzinībās, finansēs, ekonomikā, uzņēmējdarbības, tiesību zinātņu vai citā pielīdzināmā jomā. Kandidātiem nepieciešamas valsts valodas prasmes C1 līmenī un angļu valodas prasmes ne zemākas par B2 līmeni.
Tāpat kandidātiem jābūt ar zināšanām par valsts kapitālsabiedrību darbību un, lai profesionāli pildītu padomes locekļa uzdevumus konkrētajā amatā, pēdējo 10 gadu laikā jābūt arī guvušiem atbilstošu darba pieredzi, tostarp vismaz triju gadu pieredze vidējas vai lielas kapitālsabiedrības valdes locekļa amatā vai arī vismaz divu gadu pieredze vidējas vai lielas kapitālsabiedrības padomes locekļa amatā.
Padomes locekļa amata kandidātam ar kompetenci atbalsta instrumentu uzņēmējdarbībai un mājsaimniecībām jautājumos, risku vadības, iekšējā audita un iekšējās kontroles sistēmas jomā jābūt arī atbilstošai vismaz triju gadu pieredzei vadošā amatā (iestādes vadītājs vai tā vietnieks) valsts vai pašvaldības institūcijā, kas atbildīga par tautsaimniecības, inovāciju, mājokļu vai uzņēmējdarbības atbalsta nozares politikas veidošanu vai īstenošanu.
Papildus minētajām prasībām kandidātiem jābūt ar darba pieredzi arī konkrētajās jomās, par ko tie būs atbildīgi.
Konkurss norisināsies trīs kārtās. Pirmās kārtas laikā nominācijas komisija izvērtēs iesniegtos dokumentus un pretendentu atbilstību obligātajām prasībām. Konkursa otrās kārtas laikā paredzētas pretendentu intervijas, kuru laikā konkursa dalībnieki prezentēs savu stratēģisko redzējumu par "Altum" darbību un galvenajiem nākotnes attīstības virzieniem un izaicinājumiem, sniedzot priekšlikumus to īstenošanai.
Uz konkursa trešo kārtu izvirzītie pretendenti tiks vērtēti, pārbaudot viņu vadības kompetences - stratēģisko redzējumu, pārmaiņu vadīšanu, orientāciju uz rezultātu sasniegšanu. Papildus šīm kompetencēm kandidātiem, kuri būs pieteikušies uz amatu ar kompetenci atbalsta instrumentos uzņēmējdarbībai un mājsaimniecībām, risku vadībā, iekšējā auditā un iekšējās kontroles sistēmā, tiks pārbaudīta spēja pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību. Savukārt tiem, kas kandidēs uz amatu ar kompetenci atbalsta instrumentos zemkopībā, korporatīvajā pārvaldībā, iesaistīto pušu, uzņēmumu un komandas vadībā, papildus pārbaudīs arī spēju veidot un uzturēt pozitīvas attiecības.
Konkursa noslēgumā visaugstāko novērtējumu guvušie pretendenti tiks izvirzīti Ekonomikas ministrijai un Zemkopības ministrijai galīgā lēmuma pieņemšanai un kandidātu iecelšanai amatā.
Konkursa sludinājums pieejams Nodarbinātības valsts aģentūras Vakanču portālā, Valsts kancelejas, Ekonomikas ministrijas un Zemkopības ministrijas, kā arī "Altum" tīmekļvietnēs.
Pretendentu nominācijas komisiju vada Valsts kancelejas direktora vietnieks valsts attīstības jautājumos, Pārresoru koordinācijas departamenta vadītājs Pēteris Vilks. Komisijas sastāvā ir Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs Edmunds Valantis (prombūtnes laikā aizvieto Ekonomikas ministrijas vecākā eksperte kapitālsabiedrību pārvaldības jautājumos Marina Podvinska) un Zemkopības ministrijas valsts sekretārs Raivis Kronbergs. Kā neatkarīgie eksperti ar balsstiesībām piesaistīti Latvijas Privātā un Iespējkapitāla asociācijas valdes loceklis un BaltCap partneris Sandijs Āboliņš-Ābols un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras valdes locekle, Ārlietu daļas direktore Katrīna Zariņa.