Jau drīzumā brauksim ar jauniem elektrovilcieniem, tāpat relatīvi drīz Latvija varētu tikt pie jauniem bateriju vilcieniem. Tas ir svarīgi, lai dzelzceļš kļūtu par pasažieru pārvadājumu sistēmas mugurkaulu. Vai ar jaunajiem vilcieniem būs pietiekami? Par šo un citiem jautājumiem intervijā portālam TVNET stāstīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).
23 vilcieni netiks piegādāti līdz gada beigām. Tāpēc ar “Škodas” pārstāvjiem tiek runāts, lai vilcienus var maksimāli ātri pieņemt ekspluatācijā. Tas notiek divās fāzēs, un gala pieņemšana notiek jau Latvijā. Maksa par vilcienu tiek veikta divās daļās - rūpnīcas saņemšanas fāzē, un otrais maksājums notiek, vilcienam esot Latvijā.
“Latvijā ir 17 sastāvi, līdz gada beigām varētu nonākt arī 20. sastāvs. Tiek plānots veikt atlikušo sastāvu rūpnīcas pieņemšanu, lai par tiem var samaksāt vismaz pusi naudas. Attiecīgi – ir svarīgi fāzēt vilcienu pieņemšanu, lai līdz gada beigām maksimāli apgūtu finansējuma avotu.
Par laimi, tā nauda, ko nepaspēs apgūt, nepazudīs. Tā daļēji ir pārdalīta, piemēram, energoatbalstam Latvijas iedzīvotājiem. Atlikusī daļa tiks nomaksāta no nākamās finanšu perspektīvas programmām.
Visa šī kavēšanās ir saistāma ar to, ka Krievijas iebrukuma dēļ mainījās vilcienu piegādes plāns, tos piegādājot pa sauszemi. Tā dēļ arī mainījās veids, kā apgūt šo finansējumu, taču – Latvija šo naudu nezaudēs. 23 vilcieni būs līdzfinansēti, bet 9 – no budžeta līdzekļiem,” tā Briškens.