Rīgas transporta satiksmes infrastruktūra ir daudziem izaicinājumiem piesātināta: ceļu remonti, sastrēgumi, infrastruktūras plānošana, pielāgošanās pieaugošajai satiksmes plūsmai, jaunu ceļa posmu izbūve utt. Tomēr lielākais izaicinājums visas Latvijas mērogā ir Rīgas apvedceļš, kuram saskaņā ar ideju par perfektu apvedceļu būtu jābūt maģistrālei, kas veiksmīgi novirza transporta plūsmu no centra.
Pēc satiksmes drošības eksperta Oskara Irbīša sacītā, Rīgas apvedceļš ir patlaban bīstamākais ceļš Latvijā ar vislielāko negadījumu koncentrāciju uz vienu kilometru un vienlaikus ar lielāko satiksmes intensitāti.
Arī konkursa "Drošākais uzņēmuma autoparks" rīkotāju veiktais satiksmes infrastruktūras eksperiments pierāda, ka Rīgas apvedceļu veiksmīgi izkonkurē ne vien Rīgas centra, bet arī iekšējo apvedceļu maršruti jeb maģistrālās ielas. Rīgas ceļu infrastruktūra būs arī konkursa "Drošākais uzņēmuma autoparks" rīkotāju un ekspertu redzeslokā diskusijā 30. novembrī.
Problēmu daudz, risinājumu trūkst
Satiksmi Rīgā negatīvi ietekmē ne vien ceļu kvalitāte un aktīvi notiekošie būvdarbi, bet arī dzelzceļš un Daugava, skaidro satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis. Viņš norāda – satiksmes intensitāte uz pievedceļiem, lai šķērsotu upi vai dzelzceļu, ir milzīga.
Ja būtu izbūvēts Dienvidu tilta ceturtās kārtas risinājums, Ziemeļu pārvads, Rīgas centrā tik daudz mašīnu nebūtu. Lielākais apgrūtinājums satiksmei ir kravas auto centra ielās, kas ir nepieļaujami modernai pilsētai, – troksnis, putekļi un satiksmes sastrēgumi. Savukārt ostai nemaz nav normālu pievedceļu – Mīlgrāvī kaut kas ir, ir izbūvēts Viestura prospekta pārvads, bet kopumā trūkst gan ceļu, gan Ziemeļu pārvada – viena papildu tilta vai tuneļa zem Daugavas.