Šobrīd tiem, kas jau meklē jaunu elektroauto, kategorija līdz 40 000 eiro ir viena no aktuālākajām. Tā kā automašīnu cenas turpina pieaugt, ievērojams skaits potenciālo pircēju ir neziņā, vai turpmāk elektriskie auto nekļūs par eksotisku un neaizsniedzamu preci. Pagaidām šķiet, ka satraukumam nav pamata – pieejamākajā cenu kategorijā konkurē vairāki elektriskie modeļi, piemēram, "Citroen ë-C4 X", "Jeep Avenger", "Nissan Townstar", "Volkswagen ID.3" un "Hyundai Kona Electric".
Nissan elektroauto izceļas starp citiem pretendentiem, jo to bieži dēvē par "darba zirgu". "Citroen" un "Volkswagen" piedāvā hečbekus, savukārt konkurence starp "Jeep" un "Hyundai" modeļiem, iespējams, ir visinteresantākā, jo abi pārstāv populāru segmentu – elektriskos krosoverus. Turklāt amerikāņu elektroauto jau šobrīd var lepoties ar īpašu apbalvojumu, jo tas ir atzīts par Eiropas 2023. gada auto.
"Jeep Avenger" Latvijā pieejams ar 156 ZS elektromotoru, bet tā 54 kWh akumulators ar vienu uzlādi ļauj nobraukt pat 400 km. Turklāt akumulatoru iespējams lādēt ar ātrumu līdz 100 kW.
Elektriskā Kona pieejama 156 un 217 ZS versijā. Tāpat tiek piedāvāti arī dažādas kapacitātes akumulatori: 48,4 un 65,4 kWh. Attiecīgi ar pilnībā uzlādētu akumulatoru veicamā distance var sasniegt 377 vai 514 km (saskaņā ar WLTP standartu), savukārt maksimālā uzlādes jauda var būt līdz 74 vai līdz 102 kW.
Cik tālu varēsim aizbraukt?
Sniedzamība ir viens no būtiskākajiem rādītājiem, ko vērtē pircēji. Mainīgie Latvijas laikapstākļi var ietekmēt elektroauto veiktspēju un pat vienādos apstākļos elektrības patēriņš var krasi atšķirties, tāpēc svarīgi ir pārbaudīt elektroauto spējas reālos apstākļos.