Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Dzirkstošos vīnus un sidrus nevarēs reklamēt televīzijā un radio

Raksta foto
Foto: Shutterstock

Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas vairākums 29. novembrī noraidīja Ekonomikas ministrijas (EM) ierosinājumu atļaut reklamēt televīzijā un radio dzirkstošos vīnus un sidrus. 

Pašlaik likums nosaka, ka ir atļauta alus un vīna reklāma televīzijā, bet pārējo alkoholisko dzērienu reklāma ir aizliegta. EM pārstāve pauda, ka esot svarīgi nosargāt nozari, kas ir vietējie un pārsvarā mazie ražotāji, bet dzirkstošais vīns un sidrs neiekļaujas alus un vīna kategorijā.

Opozīcijas deputāts Didzis Šmits (AS) pauda atbalstu priekšlikumam, norādot, ka esot jāatbalsta Latvijas ražotāji. Politiķa ieskatā, patlaban esot absurda situācija, "franču šampanieti var reklamēt, bet vietējas izcelsmes sidru, kas ražots Latvijas laukos, nevar".

Veselības ministrijas (VM) pārstāve akcentēja, ka EM priekšlikums neparedzot īpaši attiekties pret mazajiem ražotājiem, bet gan tas attiektos uz jebkāda ražotāja raudzētajiem alkoholiskajiem dzērieniem, tajā skaitā ārzemju. 

Vienlaikus Veselības ministrijas sagatavotie grozījumi Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā paredz aizliegt cenu vai atlaižu reklāmu arī alum un vīnam televīzijā un radio. Taču tas nenozīmē pilnīgu alus un vīna reklāmu aizliegumu, bet tikai minēto alkoholisko dzērienu cenu vai atlaižu reklāmu.

Deputāts Gatis Liepiņš (JV) sēdē pauda uzskatu, ka jāaizliedz visa veida alkohola reklāma. "Nekas daudz nemainīsies, būtu jādomā par nopietnāku reklāmas pilnīgu aizliegšanu," uzskata politiķis.

Veselības ministrijas pārstāve piekrita rosinājumam, piebilstot, ka VM izstrādātie grozījumi ir tapuši, sadarbojoties ar citām ministrijām, un tas esot kompromisa variants.

Komisija atbalstīja grozījumus pirms otrā lasījuma.

Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu