Jauns vai vecs. “TikTok” vai X. Par Izraēlu vai par Palestīnu. Sociālo tīklu ziņu lentes ir unikālas katram lietotājam. Kā tās palīdz veidot cilvēka nostāju par labu vienai vai otrai “nometnei”?
Atverot “TikTok”, nereti video lentē tiek atskaņoti dažādi klipi par vienu tēmu. Piemēram, pirmais var būt tāds, kurā redzami Izraēlas karavīri, kuri cīnās pret “Hamās”, kamēr nākamajā var būt redzama jauna sieviete, kura savā guļamistabā ierakstījusi video ar skaidru atbalstu Palestīnai.
“TikTok” algoritmi ir izstrādāti pēc principa – kādus video vēlos vairāk redzēt, tādus arī vairāk rādīs. Jo vairāk līdzīgi video tiks noskatīti līdz beigām, jo vairāk tādu tēmu video būs “For You” sadaļā. Arī citi sociālie tīkli izmanto līdzīgus algoritmus, kas nozīmē to, ka dažādi lietotāji vienā un tajā pašā vietā redzēs saturu, kas ir ar pilnībā pretēju vēstījumu.
Tas ir svarīgi, jo sociālie tīkli var veidot sabiedrisko domu un normalizēt arī radikālāku retoriku. Piemēram, Lielbritānijā sociālie tīkli ir iedrošinājuši daudzus cilvēkus, kuri parasti nav politiski aktīvi, piedalīties protesta akcijās.