Maskam gan ir vairākas opcijas. Viņš var ieguldīt uzņēmumā vairāk savas naudas, taču – to darīt viņš nevēlas. Viņš var arī vienoties ar bankām par mazāku procentu maksājumu, piemēram, aizkavēt maksājuma termiņu. Tomēr – ja tas neizdodas un bankas neatgūst savu naudu, tad bankrots var kļūt par vienīgo opciju, un tad Maskam gribot negribot būs jāpamet X.
Šāds pavērsiens būtu arī ļoti nepatīkams pavērsiens Maska biznesa reputācijai, kā arī būtu ietekmētas viņa iespējas aizņemties naudu nākotnē.
Eksperti gan norāda, ka X bankrots ir maz ticams scenārijs, jo kompānija ir pārāk liela, lai tai ļautu vienkārši nogrimt. Ļoti ticams gan būtu, ka kreditori izvirzītu savu kandidātu uzņēmuma vadīšanai, kas arī īstenotu visas nepieciešamās procedūras, lai uzņēmums savu darbību varētu turpināt.
Ko Maskam darīt tālāk?
Acīmredzama atbilde uz šo jautājumu ir – atrast citu ienākumu avotu. Un ātri. Masks to jau cenšas darīt. Viņš ir sācis jaunu audio un video zvanu pakalpojumu, kā arī centīsies ieviest video spēļu straumēšanas iespēju, līdzīgi kā “Twitch”. Masks vēlas, lai X kļūst par “visa” lietotni, nosedzot komunikācijas pakalpojumus, beidzot – ieviešot arī maksājumu iespēju.
Atsaucoties uz “New York Times”, pagājušajā gadā X solīja investoriem iegūt 15 miljonus dolāru lielu peļņu no maksājumu pakalpojumiem, kam 2028. gadā būtu jāsasniedz aptuveni 1,3 miljardus dolāru.
X tāpat pārvalda lielu datu apjomu, ko ir iespējams izmantot mākslīgā intelekta apmācīšanai. Līdz ar to – X ir potenciāls, taču īstermiņā neviens no šiem jaunajiem pakalpojumiem, kā maksājumi, nespēs aizvietot reklāmdevēju doto naudu.
Tieši tādēļ Maska uzbrukumi reklāmdevējiem ir ļoti neloģiski.
“Es nevaru šeit atrast nevienu punktu, kam būtu loģika,” saka Paskalī. “Kompānijas ienākumu modelis neļauj ar necieņu izturēties pret reklāmdevējiem, kas ir pats galvenais naudas avots. Kas notiek viņa [Maska] galvā, mani pārsteidz.”