Viņš norādīja, ka patlaban "Lux Express" veic visus mājasdarbus, lai pavasarī varētu sākt braukt uz Liepāju. "Mēs plānojam sākt reisus aprīlī vai maijā. Ja mēs esam pārliecināti, ka bez grozījumiem likumā mums ir jāstrādā tikai mēnesis, tad mūsu plānos nekas nemainīsies," piebilda Ķibēns.
Ķibēns arī skaidroja, ka "Lux Express" ir ticies ar Autotransporta direkciju (ATD), un visas puses saprot, kādi būs ieguvumi, plašāk atverot komercreisu tīklu, papildinot, ka iesniegums par maršruta atļauju saņemšanu iedarbina procesu, lai ATD varētu atvērt Liepājas maršrutu komercreisiem.
Savukārt, atbildot par to, ka plānotajā 2024.gada valsts budžetā šādas kompensācijas nav plānotas, viņš norādīja, ka nekas neliek domāt, ka šogad grozījumus Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā nepieņems, jo bez izmaiņām likumā komercreisi nevar pastāvēt.
"Otrs ceļš ir tāds, ka mēs esam spiesti vērsties tiesā un prasīt kompensāciju tiesas ceļā. Bet es atkārtošu - es domāju, ka visi saprot, ka tas nav jautājums, par kuru būtu pieļaujamas diskusijas, un tas vienkārši ir pēc iespējas ātrāk jāizdara. Tādēļ es arī neredzu iemeslu, kādēļ lai grozījumu pieņemšana likumā nevajadzīgi kavētos," piebilda Ķibēns.
Tāpat "Lux Express" pārstāvis sacīja, ka reiss Rīga-Daugavpils uzņēmumam bija laba mācību stunda, atzīstot, ka uzņēmums saskārās ar daudz neparedzētiem apstākļiem.
"Mēs sākām reisus dažus mēnešus pirms pandēmijas, kas nozīmē, ka burtiski pašā sākuma posmā saskārāmies ar ļoti stingriem ierobežojumiem. Tas neizbēgami ietekmēja biznesu. Mēs izturējām pandēmiju un cerējām, ka pasažieru plūsma atjaunosies, bet sākās karš Ukrainā, kura dēļ degvielas cenas un daudzas citas izmaksas pieauga tādos apmēros, kādus neviens nevarēja paredzēt. Saliekot to visu kopā ar neziņu, kāda būs tālākā notikumu attīstība, mēs pieņēmām biznesa lēmumu pārvadājumus šajā maršrutā slēgt," teica Ķibēns.