Gan finanšu, gan mazumtirdzniecības jomā klienti ik dienas tiek mudināti izdarīt ilgtspējīgākas izvēles. Reizēm šāda izvēle nozīmē arī tiešu ieguvumu – zemāki aizdevuma procenti, mazāka līguma maksa vai lētāks produkts. Reizēm ieguvums nav tik tieši saskatāms, piemēram, ētiski apzināta izvēle pirkt godīgas tirdzniecības preces vai veselīga izvēle dot priekšroku ekoloģiskiem produktiem.
Palīdzot klientiem kļūt zinošākiem finanšu, sociālajos un vides pratības jautājumos, uzņēmumi var un tiem vajadzētu uzlabot patērētāju paradumus daudz plašākā mērogā, ne tikai savas darbības jomas ietvaros. Luminor ir ieguldījis daudz pūļu, izglītojot savus klientus par klimata problēmām, ESG ziņojumiem, sociālo uzņēmējdarbību un finanšu pratību.
Rūpes par vidi vieno Baltijas valstu iedzīvotājus
Baltija ir bagāta ar lietām, ko vietējie iedzīvotāji vērtē arvien augstāk, – neskartā daba, salīdzinoši nelielais iedzīvotāju skaits un gaisa kvalitāte rada labas iespējas ekoloģiskai lauksaimniecībai un tūrismam.
Viena no galvenajām lietām, domājot par mūsu vides saglabāšanu, ir ilgtspējīga enerģētika. Šī ir viena no jomām, kur daudz lielāka sadarbība starp trim valstīm nāktu par labu visiem.
Netrūkst arī domstarpību, jo cilvēkus satrauc jaunu enerģijas avotu ietekme uz vidi un Baltijas jūru. Vēl viena nozare, kur acīmredzamus ieguvumus nomāc bažas par mūsu dabu un vidi, ir transports, ko skaidri ilustrē debates par Rail Baltic būvniecību.
Aviācijā mēs varam parādīt spēcīgu piemēru ilgtspējīgākai nākotnei: airBaltic ir veikusi izmaiņas savā flotē, padarot to efektīvāku un līdz ar to - videi nekaitīgāku, un ir apņēmusies ievērojami samazināt ietekmi uz vidi, līdz 2050. gadam plānojot sasniegt oglekļa neitralitāti. Šī apņemšanās atbilst gan plašākas aviācijas nozares mērķiem, gan ES vides standartiem.