Latvijas skolēnu vidējais sasniegums dabaszinātnēs novērtēts ar 494 punktiem, kas ir augstāk par OECD valstu vidējo līmeni - 485 punktiem.
Pētnieki atzīmē, ka Latvijas skolēnu dabaszinātņu kompetence pēdējo trīs pētījumu programmas ciklos atbilda valstu grupai, kuras sasniegumi nebija nozīmīgi atšķirīgi no OECD valstu vidējā līmeņa. Tikmēr 2022.gadā, vidējiem sasniegumiem pieaugot par septiņiem punktiem, tie "ilgtermiņā apliecina labu un stabilu dabaszinātņu zināšanu kvalitātes līmeni" pamatizglītības noslēguma posmā. Zemu sniegumu dabaszinātnēs uzrādījuši 16,5% Latvijas skolēnu, kas ir mazāk nekā OECD valstīs vidēji - 24%.
Savukārt Latvijas skolēnu vidējie sasniegumi lasīšanā atbilst OECD valstu vidējo rezultātu līmenim - 475 punkti. Salīdzinot ar 2018.gadu, jaunākais rezultāts ir par četriem punktiem zemāks, kamēr OECD valstīs - par 16 punktiem. Tikmēr kopš 2009.gada pētījumu Latvijas skolēnu snieguma rādītājs praktiski nav mainījies. Vienlaikus skolēnu skaits ar augstiem sasniegumiem lasīšanā Latvijā ir mazāks nekā vidēji OECD valstīs - 4,2%, kamēr vidēji OECD valstīs tādu ir 7,2%.
Vidējie sasniegumi skolēniem Latvijā nav atšķirīgi no Itālijas, Austrijas, Vācijas, Beļģijas, Portugāles, Norvēģijas, Horvātijas, Spānijas, Francijas, Izraēlas, Ungārijas un Lietuvas skolēnu vidējiem sasniegumiem.
Pētījumu 2022.gadā īstenoja 37 OECD valstīs un 44 partnervalstīs. Kopumā tajā piedalījās aptuveni 690 000 15 gadus veci skolēni, reprezentējot aptuveni 29 miljonus savu vienaudžu 81 valsts skolās.
No Latvijas pētījumā piedalījās 5373 skolēni no 225 skolām, kuri statistiskās izlases rezultātā pārstāvēja aptuveni 16 800 2006.gadā dzimušus skolēnus, kuri mācās dažādās Latvijas izglītības iestādēs, izņemot speciālās izglītības iestādes, ne zemāk par 7.klasi. 86% pētījuma dalībnieki bijuši devīto klašu skolēni.