Par tādu transportlīdzekli kā "Can-Am Maverick" pirms pāris gadiem bija dzirdējis tikai retais. Taču, pateicoties minirallijam un Dakaras maratonam, par "Maverick" dzirdam arvien biežāk. Šoreiz raidījums "TV Autoziņas" ir Portugālē, lai izbrauktu ar jaunāko un vienlaikus arī jaudīgāko "Can-Am Maverick XRS".
Noskaties ⟩ Bezceļš bez robežām. "Can-Am Maverick" piedzīvojums Portugālē
Bagijam vai lielam kroskartam līdzīgais "Maverick" ir viens no daudzajiem kanādiešu firmas BRP zīmola "Can-Am" braucamrīkiem, kas pārstāv tā saukto "side-by-side" kategoriju.
Divi cilvēki var tajā sēdēt viens otram blakus. Atšķirībā no saimnieciskas ievirzes modeļiem, piemēram, "Can-Am Traxter", "Maverick" radīts tikai lai dauzītos vai arī brauktu sacīkstēs. "Maverick XRS" sver tikai vienu tonnu un aprīkots ar austriešu firmas "Rotax" turbodzinēju, kas uzstādīts aizmugurē.
Martins Karaseks, BRP reģionālais pārdošanas vadītājs: "Tas ir trīscilindru dzinējs ar 999 cm tilpumu un attīsta 240 zirgspēkus." Ierastā variatora vietā, ar kādu līdz šim tika aprīkoti pat visnaidīgākie "Maverick" modeļi, "Can-Am" pirmo reizi izmantojis divsajūgu pārnesumkārbu.
Tā ir automātiska pārnesumkārba, un pašiem nav jāpārslēdz ātrumi. Taču to var darīt ar lāpstiņām aiz stūres - tieši tāpat kā sporta automašīnā. DCT iztur jaunā dzinēja griezes momentu un ļauj to arī optimāli likt lietā.
Testa braucienā pa Portugāles vientulīgākajiem apvidiem drīz pārliecinājāmies, ka septiņu ātrumu divsajūga darbība ir tāla no vispārējā priekšstata par DGS pārnesumkārbu maigo, plūstošo manieri, kāda tā ir pasažieru automašīnās.
"Maverick XRS" jau robā ieliekas ar sacīkšu mašīnas cienīgu klakšķi, un arī tālāk pārslēdzas ar agresīviem triecieniem gluži kā īsta sekvenciālā kārba. Kopā ar pazeminātajiem ātrumiem iznāk, ka "Maverick XRS" ir 14, nevis septiņi pārnesumi.
Jaunais XRS ir krietni dārgāks pat par mežonīgajiem "X3 Turbo RR". "Can-Am" pārstāvis SDK tādu gatavs piegādāt par 52 līdz 55 tūkstošiem eiro. Tas vienalga ir mazāk par salīdzināmu sacīkšu automašīnu.
Jaunais XRS būs atklājums arī "Can-Am Maverick" pazinējiem. Jaunajam motoram ir pat atslēdzamo cilindru sistēma - bet ne jau degvielas ekonomijas nolūkā. "Rotax" izgudrojis sava veida "anti-lag" sistēmas aizstājēju. Vēl iespaidīgāka ir jaunā "Maverick XRS" piekare.
Alumīnija sviras priekšā ekstravaganti slienas virs riteņiem. Jaunā "Maverick XRS" piekare patika arī Rokam Bacuškam, pasaules čempionam rallijreidā un Dakāras braucējam T4 kategorijā, kur ekipāžas startē ar speciāli sagatavotiem "Can-Am Maverick": "Pirmais iespaids ir tāds, ka "Maverick" ir nedaudz augstāks un nosacīti mīkstāks, jo piekare strādā ļoti labi un plūdeni."
Pie divsajūgu kārbas gan vēl esot jāpierod, taču tas ir tikai laika jautājums. Jaunā XRS prezentācijā sastapām arī lietuvieša kaujas ratus, ar ko jau 5. janvārī Roks startēs Saūda Arābijā, 2024. gada Dakāras izlaidumā. Mērķis, protams, visaugstākais - uzvara.