Auto īpašniekiem ieteicams internetā pārbaudīt savu spēkratu vēsturi, lai pārliecinātos, ka braucamrīkam nav kādi slēpti bojājumi, kurus mehāniķiem vajadzētu kārtīgāk papētīt. Pārdot auto un kaulēties vai vienoties ar pircējiem ir daudz vieglāk ar spēkratu, kam ir tīra vēsture.
Latvijā "Renault" markas automašīnas vismazāk tiek bojātas. Tikai 40,5 % transportlīdzekļu, kas pārbaudīti "carVertical" portālā, ir kādi bojājumi. "Volvo" (45,6 %), "Opel" (45,9 %), "Ford" (51,3 %) un "Škoda" (51,8 %) daudz neatpaliek.
Daži auto tiek bojāti biežāk
Latvijā dažām transportlīdzekļu markām bojājumi tiek gūti biežāk, ko apliecina arī to vēstures atskaites. Vienam BMW automobilim, kas pārbaudīts "carVertical", vidēji ir 2,3 bojājumu ieraksti. Tālāk seko "Toyota" (2,01), "Mercedes-Benz" (2), "Audi" (1,95) un "Volvo" (1,91).
"Ir tikai normāli, ja automašīna iekļūst vienā negadījumā reizi piecos gados. Taču transportlīdzekļiem, kuri ir biežāk cietuši avārijās, ar laiku kļūst aizvien sarežģītāka un dārgāka apkope. Pārsteidzošā kārtā šogad "carVertical" uzzinājām, ka visvairāk datu par bojājumiem, avārijām ir vienam konkrētam "Volkswagen Passat" auto. Šim spēkratam vēstures atskaitē bija 32 bojājumu ieraksti," saka Buzelis.
"Renault" transportlīdzekļi negadījumos iekļūst retāk. Vidēji vienam "Renault" auto "carVertical" fiksēja 1,68 bojājumus, "Ford" – 1,7, "Ope"l – 1,74, "Škoda" – 1,86 un "Volkswagen" – 1,9.
Vairums augstākminēto automašīnu ražotāju vairāk veido ekonomiskās klases spēkratus, kurus parasti neizvēlas liela ātruma cienītāji. Tādēļ šādi spēkrati arī mazāk iekļūst negadījumos.
"Mercedes-Benz", BMW un "Volvo" Latvijā ir visdārgāk remontējamie auto
Latvijā augstākā vidējā auto remontdarbu vērtība ir trim spēkratu zīmoliem – "Mercedes-Benz" – 3675 eiro, BMW – 3444 eiro un "Volvo" – 2896 eiro. Pērkot jaunu auto, mazām skrambām un buktēm nevajadzētu rast lielu satraukumu, taču nopietnākus bojājumus gan ieteicams pārrunāt ar sertificētu mehāniķi, lai nākotnē izvairītos no dārgām problēmām.