RTU ir vadošā augstskola inženierzinātņu jomā, tādēļ tai ir kompetence un zināšanas par STEM tēmām.
RTU loma būšot nodrošināt programmas skolotāju kompetenci par STEM tēmām un praktiskās lietas, piemēram, mācības prototipēšanas laboratorijās, un citas.
IZM norāda, ka projekta ideja un sadarbība sākusies starp "Iespējamo misiju" un RTU, IZM atbalstot konkrētas aktivitātes RTU pusē STEM skolotāju apmācības nodrošināšanā.
IZM piebilst, ka ekosistēmā iekļaujoties arī, piemēram, Liepājas Universitāte ar pedagoģijas virzienu. Neesot domāts kaut ko aizstāt, bet papildināt. Skolotāju sagatavošanā darba pietikšot visiem. Šajā projektā ir skaidri plānots koncentrēties uz STEM skolotājiem, uzsver IZM.
Kā vēstīts, "Iespējamā misija" un Latvijas Universitāte (LU) 2019.gada rudenī parakstīja sadarbības līgumu, kas paredzēja pienākumu un atbildību sadalījumu jaunās skolotāju sagatavošanas programmas "Mācītspēks" īstenošanā. Valdība "Mācītspēkam" no Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu līdzekļiem bija atvēlējusi 2,2 miljonus eiro. Pērn IZM un LU atteicās no turpmākas sadarbības ar "Iespējamo misiju".
IZM informatīvajā ziņojumā valdībai secināts, ka programmas "Mācītspēks" lielākais izaicinājums ir aptuveni 20% dalībnieku atbirums pēc atlases un pirms darba sākšanas skolā. Atbiruma dēļ abos mācībugados - 2020./2021 un 2021./2022.gadā faktiski darbu skolā sāka mazāk par 100 dalībniekiem.
Ziņojumā norādīts, ka divos gados vairāk nekā 250 skolas bija pieteikušas 844 vakances. "Mācītspēks" dalībnieki aizpildījuši vien 20% no pieteiktajām vakancēm, īpaši uzsvaru liekot tieši uz STEM vakanču aizpildīšanu. 34% no "Mācītspēka" dalībnieku pasniedz kādu no STEM priekšmetiem.