Vērtējot sankciju ietekmi uz Krievijas naftas tirdzniecību, Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas vadītājs Ojārs Karčevskis norādīja: "Visticamāk, bija tā, ka sākumā šie 60 dolāri tika ievēroti, bet tagad vairs netiek. Iespējams, ka ir darījumi par augstāku cenu. Iespējams arī, ka ēnu flote, kurā ir minēts vārds Grieķija vai vēl kādas Eiropas Savienības dalībvalstis, visi mēģina kaut kā to darīt."
Stingrāk kontrolēs sankciju ievērošanu
Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas vadītājs Ojārs Karčevskis par iespējām Krievijas ienākumus samazināt ir skeptisks, jo pasaules naftas tirgus darbojas pēc savienoto trauku principa – naftu, ko nepērk Eiropa, labprāt iegādājas Ķīna un Indija.
Eiropas Komisijas priekšsēdētājas izpildvietnieks, par tirdzniecību atbildīgais Valdis Dombrovskis (JV) uzsvēra, ka ES problēmu apzinās un ir norīkojusi īpašu sūtni, kura uzdevums ir pārliecināt trešās valstis nepalīdzēt Krievijai sankciju apiešanā.
Dombrovskis uzskata, ka savu efektu naftas sankcijas pret Krieviju, īpaši gada sākumā, ir devušas, tomēr daudz stingrāk jāvēršas pret sankciju apiešanu. Tieši tam arī paredzēta jaunā sankciju pakete. Noteikumi faktiski aizliegšot transakcijas ar trešo valstu kompānijām, kas sankcijas apiet, norādīja Dombrovskis.
Viņš arī uzsvēra, ka sankciju regulējums regulāri tiek pilnveidots, lai “caurumus” aizlāpītu: “Viena lieta, ka ir vienošanās par sankcijām, bet otra lieta, ka šo sankciju praktiskā ieviešana ir visu laiku stingri jākontrolē, jo, tā kā mēs no savas puses kā Eiropas Savienība un citas valstis ieviešam sankcijas, tāpat Krievija aktīvi cenšas šīs sankcijas apiet. Tas ir pastāvīgs darbs.”