No 2025. gada dīzeļdzinēja automobiļus, kas atbilst "Euro-5" un "Euro-6" emisijas standartiem, pārbaudīs, izmantojot jaunu aprīkojumu, vēsta portāls "Rus.LSM.lv".
No 2025. gada auto ar dīzeļdzinēju tehniskajā apskatē pārbaudīs citādāk (30)
"Mēs redzam, ka daudzās valstīs notiek dažādas manipulācijas ar cieto daļiņu filtriem jeb DPF. Tāpēc Latvija ir viena no valstīm, kas vēlas ieviest jaunu pārbaudes metodi. Ar tās palīdzību būs iespējams pārliecināties, ka automašīnām ar "Euro-5" un "Euro-6" dzinējiem nav veiktas manipulācijas ar cieto daļiņu filtru," skaidroja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Tehniskās daļas vadītājs Jānis Liepiņš.
DPF filtra uzdevums ir samazināt kvēpu emisijas, kas rodas, iekšdedzes dzinējam darbojoties ar dīzeļdegvielu. Ja filtrs nedarbojas, tas ir jānomaina, un tas maksā dārgi. Tāpēc daudzi vietējie amatnieki šos filtrus vienkārši izgriež. Tehniskajā apskatē to nav iespējams konstatēt ne vizuāli, ne uz iekārtas.
Taču šogad pārbaudes stacijām ir iegādātas vairākas iekārtas. Tā noteiks cietās daļiņas izplūdes gāzēs un saskaitīs tās. Galvenais ir noteikt normu. Piemēram, Vācijā "Euro 5" un "Euro 6" automobiļiem cieto daļiņu līmenis kubikcentimetrā ir 250 000.
Latvijā CSDD joprojām veic eksperimentus ar jauno iekārtu, lai saprastu, pie kāda daļiņu līmeņa izplūdes gāzēs dīzeļdzinēju attīrīšanas sistēma tiks uzskatīta par kārtībā esošu vai bojātu. Plašāka informācija atrodama šeit.