Pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā bīstamo incidentu skaits Krievijas gaisa telpā ir trīskāršojies. Arī pirmdien fiksēts gadījums, kad aviokompānijas “Aeroflot” lidmašīna “Boeing 737”, kas bija ceļā no Maskavas uz Erevānu, bija spiesta veikt avārijas nosēšanos turpat Maskavas Šeremetjevas lidostā.
2022. gada pirmajā pusē aviācijas nozare bija viena no pirmajām, kur bija jūtama Rietumvalstu sankciju ietekme. To dēļ lidsabiedrības nevar iegūt pietiekami daudz rezerves daļu, lai uzturētu lidmašīnas darba kārtībā.
Sankciju dēļ Krievijas lidsabiedrības meklē rezerves daļas melnajā tirgū vai arī tās burtiski skrūvē nost no dīkstāvē esošajām lidmašīnām. Tā kā šo daļu kvalitāte ir zema un tās neatbilst drošības standartiem, notiek arvien vairāk negadījumu.
Pēc “Newsweek” un neatkarīgā Krievijas izdevuma “Novaya Gazeta. Eiropa” datiem, 2023. gadā notikuši jau 180 incidenti ar Krievijas lidmašīnām. Salīdzinājumam – no 2018. līdz 2022. gadam vidēji gadā notika vien 55 incidenti, bet pērn šis rādītājs bija 60.