Vissvarīgākais faktors, kas var pasargāt, ir pašu pircēju modrība: pirms dalīties ar savu informāciju vai kaut ko iegādāties, vērts padomāt, vai tas nav naudas, mantas vai personīgās informācijas izkrāpšanas mēģinājums.
Neapdomīgi iesniegta informācija kādā interneta vietnē var vēlak rezultēties ar krāpnieku mēģinajumu iegūt papildus datus vai paroles, lai radītu kādu kaitējumu.
Kā pārbaudīt informācijas vai satura patiesumu?
Pirmkārt, meklējiet un salīdziniet informāciju dažādās tīmekļa vietnēs, lasiet diskusijas, komentārus par konkrēto jautājumu forumos. Lai pārliecinātos, ka ar jums tiešām sazinās konkrētais uzņēmums, varat piezvanīt uz konkrētā uzņēmuma informācijas tālruni un pajautāt, vai tika sūtīta šāda piedāvājuma ziņa. Ja joprojām māc šaubas, tad labāk izvairīties no pirkuma un nekādā gadījumā nedalīties ar saviem datiem (karšu dati, kontakti, adrese, u.c.).
Otrkārt, gadījumos, kad saņemat aizdomīgu zvanu un nezināt, kā rīkoties, palūdzat, lai ar jums sazinās e-pastā. Tādējādi jums būs iespēja iegūt laiku, lai pārliecinātos, vai tas patiesi nav krāpšanas gadījums.
Visbeidzot, esiet kritiski pret reklāmām, un vēl kritiskāki pret aicinājumiem kaut ko laimēt.
Pievērsiet uzmanību uzņēmumu paziņojumiem, kuri bieži informē, kāda ir viņu prakse un kā atpazīt uzņēmuma komunikāciju no viltvāržiem.
5 vērtīgākie ieteikumi, kā izvairīties no krāpniekiem, iepērkoties tiešsaistē:
Lai pasargātu sevi no krāpnieciskiem riskiem svētku iepirkšanās laikā, aicinu ievērot drošus online iepirkšanās pamatnosacījumus: