Kompetenču pieeja izglītībā nozīmē, ka zinības tiek apgūtas, apvienojot jeb izmētājot informāciju dažādos mācību priekšmetos, kā arī balstās uz skolēnu patstāvīgu informācijas meklēšanu. Sistēmas mērķis – bērni neiekaļ informāciju, izprot to, ko mācās. Tomēr Jaunpils vidusskolas skolotāji saka, ka šī sistēma tā nedarbojas, vēsta Dienas ziņas.
Daļa pedagogu kritizē kompetencēs balstīto izglītības sistēmu (1)
Reformu sāka iedzīvināt skolās 2019. gadā. Pirms tam skolotājiem bija dažādi semināri, izskanēja arī solījumi, ka būs daudz jaunu materiālu, skolotājiem būs mazāks darba apjoms. Realitātē viss ir pretēji – darba vairāk, mācību materiālu maz.
Turklāt tagad skolēni tiek virzīti informāciju meklēt paši. Bet tādā veidā daļai apmācāmo mazinās zināšanu kvalitāte un arī motivācija mācīties, atzina Jaunpils vidusskolas sākumskolas skolotāja Tamāra Juzupa:
"Kvalitāte… nu nenoturīga. Tādēļ, ka paredzētie materiāli ir ļoti sarežģīti, ļoti daudz apgūstamās vielas ir bērnam nesaprotama, un līdz ar to motivācija mācīties ir zemāka."
Ministrija atzina, ka kļūdas ir. "Tiks pārskatīti, aktualizēti un pilnveidoti vairāki mācību satura jautājumi gan attiecībā uz standartu un mācību programmām, gan arī mācību literatūru," norāda ministrija.
Vairāk skaties sižetā!